Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-03, 11:01
Medlem
skulle radera dropbox fran min mac idag. jag slanger den till papperskorgen och ska gora en "secure empty trash" men da far jag upp ett meddelande dar det star "there are some locked items in the trash. do you want to remove all the items, including the locked ones, or just the unlocked items?

nar jag trycker pa remove all items sa far jag upp en ruta dar det star "the operation can't be completed because you don't have the permission to access some of the items.

mappen ar morkbla, inte ljusbla som alla andra mappar.

jag vill inte ha kvar skiten pa min dator. hur far jag bort dropbox???
Citera
2015-02-03, 11:25
Moderator
Rassas avatar
Lägg först tillbaka mappen där den låg. I menyraden bör du har en Dropbox-symbol. Klicka på den och sedan på kugghjulet i nedre högra hörnet. Välj "Preferenser-->Konto-->Koppla ifrån denna Dropbox."

Nu bör det gå att slänga mappen.
Citera
2015-02-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Lägg först tillbaka mappen där den låg. I menyraden bör du har en Dropbox-symbol. Klicka på den och sedan på kugghjulet i nedre högra hörnet. Välj "Preferenser-->Konto-->Koppla ifrån denna Dropbox."

Nu bör det gå att slänga mappen.

tack for hjalpen.

jag kommer tyvarr inte ihag var den lag, jag skulle kunna gissa pa library-application support. och dropbox finns inte i menyraden.

nat tips pa vad jag kan gora?
Citera
2015-02-03, 13:07
Moderator
Rassas avatar
Högerklicka på den i papperskorgen och välj "Lägg tillbaka" så ska den hamna på sin ursprungsplats.
Citera
2015-02-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Högerklicka på den i papperskorgen och välj "Lägg tillbaka" så ska den hamna på sin ursprungsplats.
jag flyttade tillbaks den, men jag hittar dessvarre inte dropbox i menyraden.
Citera
2015-02-03, 18:27
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamdoe
jag flyttade tillbaks den, men jag hittar dessvarre inte dropbox i menyraden.

Har du Dropbox i Programmappen? Starta programmet där och kolla om ikonen kommer upp i menyraden. Eller ladda ner det från dropbox.com och installera om det. Gör sedan om stegen för att ta bort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in