2015-02-03, 03:51
Medlem
solanins avatar
Låg och vände och vred mig i tankar.

Jag går ofta på toaletter som delas mellan könen. På jobbet. Och hemma.

Nånting har slagit mig. Och det är att det luktar mindre bajs då jag går på toaletten efter en kvinna jämfört med efter en man.

Finns det nån medicinsk förklaring till varför kvinnor producerar mindre bajslukt?
Citera
2015-02-03, 04:03
Medlem
retrospectives avatar
Kan närapå garantera dig att det inte stämmer. Det säger jag av erfarenhet. Söker du "ickebiologiska"/-fysiologiska förklaringar så kan det möjligen ha att göra med att damer kanske artighetsspolar i högre utsträckning än män (d v s spolar skiten när den plumsar). Det finns dylika trick liksom... En lurigare variant kan vara att lägga papper över skiten direkt; ett försök till att förhindra luktspridning.
Citera
2015-02-03, 06:10
Medlem
Många män tycks gilla både att sprida och sitta länge i sin egen skitlukt - revirmarkering eller perverst.
Citera
2015-02-03, 06:39
Medlem
LilDurks avatar
en sak är säker. Kvinnobajs luktar verkligen INTE mindre än vårat bajs. Fy fan, det har jag ett 20 tal exempel på minst.
Citera
2015-02-03, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsmum
Många män tycks gilla både att sprida och sitta länge i sin egen skitlukt - revirmarkering eller perverst.
Kvinnobajs luktar lite annorlunda tycker jag lite som man ofta kan känna på andedräkt om de har lingonvecka. Manbajs har lite fränare doft, tänk revir typ kattpiss, kaninpiss osv.
Citera
2015-02-03, 08:21
Medlem
Babajis avatar
Dina erfarenheter baserar sig nog på många omständigheter.

Dels så har du som man förmodligen utsatts för fler illaluktande mansdofter, för jag förmodar att du likt de flesta andra på flashback umgåtts mest med män i dina dagar.

Dels så är kvinnor i större utsträckning mer brydda om att det inte ska lukta efter dem då det anses "pinsamt" eller "okvinnligt". De kommer således att "taktikbajsa" oftare (bajsa hemma, när ingen annan kommer använda toan osv) än du. Dessutom kanske de som tidigare skribent skrev i större utsträckning spolar såfort korven är ute osv, vilket även minskar risken att dofter sprids.

Kanske långsökt, men jag tänker att kvinnor i allmänhet äter "fräschare" mat, (typ sallader osv) som jag gissar doftar mindre än kebabpizzan du och Rolle på jobbet klämmer till lunch.
Citera
2015-02-03, 08:31
Medlem
Tänk, i alla tider har jag trott att doften avgörs av vad man äter, hur mycket man äter och hur ofta man bajsar (kvinnor bajsar oftare och mindre per gång än män, bajset befinner sig alltså under vattnet och doftar inte lika mycket som för en man som fyller hela vattenhålet och dessutom sitter längre innan spolning)!?
Citera
2015-02-03, 08:35
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
Dina erfarenheter baserar sig nog på många omständigheter.

Dels så har du som man förmodligen utsatts för fler illaluktande mansdofter, för jag förmodar att du likt de flesta andra på flashback umgåtts mest med män i dina dagar.

Dels så är kvinnor i större utsträckning mer brydda om att det inte ska lukta efter dem då det anses "pinsamt" eller "okvinnligt". De kommer således att "taktikbajsa" oftare (bajsa hemma, när ingen annan kommer använda toan osv) än du. Dessutom kanske de som tidigare skribent skrev i större utsträckning spolar såfort korven är ute osv, vilket även minskar risken att dofter sprids.

Kanske långsökt, men jag tänker att kvinnor i allmänhet äter "fräschare" mat, (typ sallader osv) som jag gissar doftar mindre än kebabpizzan du och Rolle på jobbet klämmer till lunch.
Skulle tro att det kan ligga något i att det luktar annorlunda. Kvinnor har ju en annan hormonspegel än män och det kan säkert påverka. Lukten beror ju på metan och nedbrytningsprodukter. Huvuddelen av skit är tarmbakterier och de producerar gas lite beroende på vad man matar de med. Att kvinnor äter "fräschare" mat kan kanske stämma. Men å andra sidan bildas det mer gas och avföringsmängd av just fibrer som finns i tex grönsaker. Lukten beror också på den flora som man för tillfället har i tarmen. Kolla vad det tex luktar om man har en Shigella.
Alltså komplicerad fråga som man inte entydigt kan svara på. Sen stämmer det nog att kvinnor taktikskiter i större omfattning.
Citera
2015-02-03, 09:06
Medlem
ps870s avatar
Nej, talar av egen erfarenhet. Igår vara frugan ute med sitt jobb på kvällen och käkande Vindaloo.
En överfull fettavskiljare på en sunkig restaurang luktar godare än vad det nu gör på muggen. Något så vidrigt har jag aldrig lyckats producera.
Citera
2015-02-03, 09:29
Moderator
tobess avatar
Sedan när skiter kvinnor? De går väl på toa för att släppa ut blomsterdoftande guldklimpar?

Seriöst? Självklart luktar det precis lika mycket eller lite som det som vi män producerar. Skillnaden är väl därmed att kvinnor kanske är mer måna om att det inte ska lukta efter dom när dom är klara, medan män i större utsträckning skiter i det ()
Citera
2015-02-03, 09:53
Medlem
Ratis avatar
Kan faktiskt ligga något i det eftersom kvinnor har en tendens att äta nyttigare än män generellt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in