2015-02-03, 01:36
  #25
Medlem
Elementarts avatar
Aldrig slutat bra när jag har försökt att gå tillbaka till mitt ex (hänt vid 2 olika tillfällen). Så nu har jag lärt mig att det är bättre att gå vidare. Men det kanske har funkat bättre för andra
Citera
2015-02-03, 01:51
  #26
Medlem
Allt beror på varför man gjorde slut.

Är det så att det fanns omständigheter som gjorde att man var tvungna att göra slut som har förändrats och man fortfarande ser en framtid med personen man gjorde slut med ja då kan det fungera.

Men om problemen kvarstår och man blir tillsammans nej då kommer det inte att gå för att man kommer att hamna i samma position som sist.

Bästa tipset jag kan ge dig är att verkligen veta att problemen ni hade förr eller att omständigheterna har förändrats totalt så att ni kan börja på en ny kula och fortsätta framåt, då kan ni få en lyckad relation med varandra.

Vad som gäller med din nuvarande kille, berätta att han riskerar att förlora dig för ett val du kan tänka dig att göra och kolla ifall han inte dumpar dig först för att om du är med han och tänker på ditt ex så är du inte helt ärlig mot honom och sviker han varje gång du kysser han eller är med han.
Citera
2015-02-03, 01:53
  #27
Medlem
Move on BOY!
Citera
2015-02-03, 02:23
  #28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Situationen kommer bli ohållbar nästa gång också. Oddsen att det skulle bli annorlunda är extremt låga.

Jaså får man extremt låga odds nuförtiden på osannolika händelser? Jag trodde det var raka motsatsen men vad vet jag jämfört med en av Flashbacks många självutnämnda allvetare...?
Citera
2015-02-03, 08:15
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felcon
Allt beror på varför man gjorde slut.

Är det så att det fanns omständigheter som gjorde att man var tvungna att göra slut som har förändrats och man fortfarande ser en framtid med personen man gjorde slut med ja då kan det fungera.

Men om problemen kvarstår och man blir tillsammans nej då kommer det inte att gå för att man kommer att hamna i samma position som sist.

Bästa tipset jag kan ge dig är att verkligen veta att problemen ni hade förr eller att omständigheterna har förändrats totalt så att ni kan börja på en ny kula och fortsätta framåt, då kan ni få en lyckad relation med varandra.

Vad som gäller med din nuvarande kille, berätta att han riskerar att förlora dig för ett val du kan tänka dig att göra och kolla ifall han inte dumpar dig först för att om du är med han och tänker på ditt ex så är du inte helt ärlig mot honom och sviker han varje gång du kysser han eller är med han.

Anledningen till att vi gjorde slut var pga han har mått dåligt psykiskt och tog ut det på vårt förhållande. Detta gjorde att jag kände mig instängd och kvävd och såg ingen annan utväg.
Han har nu fått hjälp och stöttning från såväl läkare som familj, fått medicin och verkar må bättre.
Citera
2015-02-03, 09:09
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobleronetjejen
Vi har pratat en massa om våra problem och varför det tog slut och också kommit fram till att båda vill. Han säger iallafall att han inte vill något annat, men känner mig ändå så osäker på hans känslor pga allt han sagt och sådär. Vi har också beslutat att om vi skulle försöka igen så ska vi gå i parterapi, själva anledningen till att vi gjorde slut var att han mådde dåligt psykiskt och tog ut det på vårt förhållande. Jag kände mig då kvävd och instängd och försökte då få mer egentid och allt blev som en ond spiral. Han har nu fått hjälp, går hos läkare och fått medicin.

Min nuvarande tycker jag mycket om men, vi har inte samma kemi som med mitt ex. Mitt ex och jag är som två magneter som dras till varandra hela tiden.. Vi är mer lika, vi vill samma saker osv. Som bara sånt där med matvanor och inredningsstil. Min nya och jag är helt tvärtom där.
Tror du att ditt ex lyckats bearbeta sina psykiska problem på denna tid är du inte bara naiv utan djävligt korkad. Att ta tillbaka sitt ex och börja med att gå i parterapi tyder på att ni saknar verklighetsförankring bägge två. Uppenbarligen har du problem med känslolivet därför är du alltid beroende av att ha en relation.
Gör för fan slut med din nuvarande kille, han förtjänar definitivt någon bättre än en falsk djävel som dig. Blir fan förbannad när man läser om så svaga individer som dig. Ibland önskar man nästan att vi införde sharialagar i landet så otrogna slynor som dig får vad dom förtjänar. Fattar du inte att du leker med din killes känslor? Din känslolösa idiot.
Finns för övrigt inget som heter "kemi" mellan olika personer, det är bara en dålig ursäkt för att få bete sig som ett svin. Den kemin som finns mellan dig och ditt ex är väl i så fall en arsenikblandning, ni är bägge dömda till undergång om ni testar igen.................................. vänta lite, det är ju perfekt, gå tillbaka till ditt ex så får du vad du förtjänar.
Citera
2015-02-03, 09:15
  #31
Medlem
Är så jobbigt med då de är så pass olika.
Min nuvarande bor i större stad, jobbar borta 4 dagar i veckan, har en stor umgängeskrets. Bor i lägenhet och vill inte köpa hus just nu. Vi har olika matvanor samt inredningsstil (jag veeet,småsaker!!) och båda vill ha barn om 1-2 år.

Mitt ex bor på mindre ort, har ett vanligt 7-16 jobb, få vänner och bor i lägenhet. Vill köpa hus nu och vi har samma inredningsstil osv. Båda vill ha barn om 1-2 år.

Jag har växt upp i en familj där vi har renoverat och är rätt händiga. Jag är väl inte bra på att snickra och så själv, men iom min uppväxt ser jag gärna att min partner är lite händig av sig. Min nuvarande är inte så värst händig, men mitt ex är det. Jag vet det är småsaker egentligen...!
Citera
2015-02-03, 15:05
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Tror du att ditt ex lyckats bearbeta sina psykiska problem på denna tid är du inte bara naiv utan djävligt korkad. Att ta tillbaka sitt ex och börja med att gå i parterapi tyder på att ni saknar verklighetsförankring bägge två. Uppenbarligen har du problem med känslolivet därför är du alltid beroende av att ha en relation.
Gör för fan slut med din nuvarande kille, han förtjänar definitivt någon bättre än en falsk djävel som dig. Blir fan förbannad när man läser om så svaga individer som dig. Ibland önskar man nästan att vi införde sharialagar i landet så otrogna slynor som dig får vad dom förtjänar. Fattar du inte att du leker med din killes känslor? Din känslolösa idiot.
Finns för övrigt inget som heter "kemi" mellan olika personer, det är bara en dålig ursäkt för att få bete sig som ett svin. Den kemin som finns mellan dig och ditt ex är väl i så fall en arsenikblandning, ni är bägge dömda till undergång om ni testar igen.................................. vänta lite, det är ju perfekt, gå tillbaka till ditt ex så får du vad du förtjänar.

Man ska aldrig säga aldrig, han har iallafall kommit en bit påväg. Fått mycket bättre relation till sin familj osv.
Varför skulle det vara fel att gå i parterapi?
Citera
2015-02-03, 15:07
  #33
Medlem
Dessutom så finns det en till skillnad.
Mitt ex är väldigt blyg av sig, men håller på att jobba bort det. Han har inte sådär jättebra relation till sin familj. Om man jämför med mig, min familj är en sådan familj som ofta träffas och äter middag, spelar spel osv.
Min nuvarande är likadan som mig när det gäller familjen.
Citera
2015-02-03, 16:09
  #34
Medlem
OurFirstAgains avatar
Du har bara inte kommit över ditt ex ordentligt. Alltså har du inte tagit den tiden du behöver för att studsa tillbaka till tiden då du inte träffade ditt ex.

Du fokuserar allt för mycket på 'drömmarna' ni satt upp för varandra under tiden ni var ett par. Och det äter upp er båda förmodligen för att ni trodde på det.

Men som alla andra säger, det är ditt ex av en anledning och låt det förbli så.

Att vara rädd för att vara ensam är aldrig bra och du lurar bara dig själv.
Citera
2015-02-03, 17:16
  #35
Medlem
Jag känner att jag gärna skulle vilja försöka en gång till med mitt ex men är bara så rädd att det ska bli som innan och att båda ska bli sårade en gång till...
Han hintar om att han ska träffa någon tjej och mitt hjärta går i bitar...Jag vill inte att han får känslor för någon annan och blir tillsammans med någon annan. Samtidigt fattar jag att jag inte kan hindra honom då vi inte är tillsammans och jag har en ny...
Känns som att känslorna för mitt ex är starkare, men jag vet inte.. Känns som att jag kan vara mig själv mer med honom.
Citera
2015-02-03, 17:19
  #36
Medlem
OurFirstAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobleronetjejen
Jag känner att jag gärna skulle vilja försöka en gång till med mitt ex men är bara så rädd att det ska bli som innan och att båda ska bli sårade en gång till...
Han hintar om att han ska träffa någon tjej och mitt hjärta går i bitar...Jag vill inte att han får känslor för någon annan och blir tillsammans med någon annan. Samtidigt fattar jag att jag inte kan hindra honom då vi inte är tillsammans och jag har en ny...
Känns som att känslorna för mitt ex är starkare, men jag vet inte.. Känns som att jag kan vara mig själv mer med honom.

Hur gammal är du egentligen? Glöm bort honom. Hitta dig själv, ha kul och gör saker som får dig att må bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in