2003-06-28, 13:39
Administrator
admins avatar
OK. S hr r det.
Konferensforumet r ppnat igen, efter att det varit stngt i ett halvr.
Jag vet inte vilka moderatorer som fortfarande r aktiva, men det kommer vi att ta reda p under de nrmaste veckorna.

En moderator r viktig. Han/hon skall avlgsna meddelanden som inte fljer de regler som finns. Han/hon skall ven avlgsna anvndare som inte skter sig (efter upprepad varning).

I vissa forum krvs flera moderatorer, d det postas mngder av inlgg som mste rensas bort = tidskrvande. De mest hatade moderatorna r oftast de bsta, och de som gr ett bra jobb.

De moderatorer som r intresserade av att behlla sin moderatorstatus br skicka ett privat PM till admin, s jag vet att Du fortfarande r aktiv.

OK. Nu ser vi ver regelverket, och informerar i korthet vad man fr och inte fr skriva.

Det r INTE okej att slja droger eller sexuella tjnster hr.
Det r okej att informera vart man kan lsa om denna information, om vart detta sljes och s vidare.
Men inlgg som "jag vill kpa hasch, ngon som sljer?" skall BORT!!! Och detta r det moderatorernas jobb att rensa.
Samma sak med "hej, jag r i stockholm i slutet av juli, kostar 2000kr/tim. ring mig." skall BORT. Lnkar till webbsidor eller diskussioner om personerna i frga r helt OK.

Vad r skillnaden?

Det frsta r olagligt, det andra r lagligt.

Som moderator behvs du fr att se till att detta fungerar.
Alternativet r att vi stnger de avdelningar p forumet som inte har acceptabel moderatorniv.

S kom grna med feedback hr om vilka som gr ett bra jobb.
r du intresserad av att bli moderator, skicka d ett privat PM till admin och bertta vilket forum det gller (du mste vara aktiv svl i forumet som i den aktuella avdelningen fr att kunna bli moderator).

Och nnu en gng. Tack till alla moderatorer som hjlper till att hlla detta forum levande. Ni gr ett kanonjobb!

Admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in