Citat:
Ursprungligen postat av
fiskarens
Snappade upp den här kommentaren på en av Metros artiklar:
(METRO) Rasism hör ihop med låg intelligens visar forskning
Robin Schulz:
Patrik Berg:
Har han rätt i det han säger? Varför ska man inte kunna generalisera? Varför är vänstern besatta i ordet generalisering?
Vet inte om jag håller med om att vänstern är mer besatt än högern vad gäller ordet generalisering.
Däremot tycker jag absolut att man ska kunna få generalisera i vissa fall, då tänker jag mest på religion där man går man ur huse för att inte förknippa terrorattentat med religion. Senast Lars Vilks och Charlie Hebdo.
Nej ALLA muslimer är inte terrorister, men ALLA muslimer säger sig följa koranen och alla sjuka fantasier som står i den (Kristna - GT och NT, Judar - GT, Tohran) och alla de tre Abrahamiska religionerna, men i överlägsen majestät Islam får vi inte kritisera av någon anledning?
Folk som tror att Muhammed flög upp till månen på en bevingad häst och där könsstympning (även inom judendomen), och att han delade månen, kristna som lär sina barn att de kommer till helvetet när de dör om de inte tror på deras "gud".
Finns en ny bra dokumentär som tar upp just detta ämnet, och lägger fram det på ett bättre sätt än mig. Kommer tyvärr inte in på länken just nu pga mitt slöa internet, men kolla den gärna på topdocumentaryfilms.com och sök på "We need to talk about Islam", kanske finns den på youtube också.