2015-02-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tror du bör undvika sådant med Silicon i då det kan ställa till det om bilen skulle behöva lackas om i framtiden.

Det bör funka med att grada ur borrhålen och skydda nakna plåtytor där med nån rostskyddfärg plus t ex Tectyl för chassie eller hålrum. Finns vaxliknande rostskydd.

Sen ska det finnas karosskitt eller liknande som man kan täta mellan vinge och kaross med. Fråga på en biltillbehörsfirma eller varför inte sticka in näbben hos en billackare och fråga vad de rekommenderar.

PL400 är en bra produkt men känns nästan som overkill, och det blir väl stenhårt? Bör kanske vara nåt som är fast men ändå lite flexibelt med tanke på de tempskillnader som kan drabba en bil.

All right, låter vettigt. Biltema och Mekonomen har säkert dessa saker du nämnde.
Citera
2015-02-01, 22:24
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dignitaer
Talade med en verkstad gällande lackering samt montering av en vinge på min kombi.

De skulle ha 1500 för lackering samt 1200 för montering. Totalt 2700 SEK. Tycker det var lite väl mycket för monteringen.

Det kanske är bättre att låta dem lackera den och sedan överlåta monteringen till en mindre självständig verkstad, eller är de opålitliga/gör ett dåligt jobb med monteringen?

Låter tyvärr helt okej.
Lackering för minsta lilla skitgrej börjar på 1500 sek.
Montering, lite djävlandes och borrande osv och du är snabbt uppe på 1200 spänn.

Låter som ett helt okej pris i mina öron.

Lycka till!
Citera
2015-02-02, 20:37
Medlem
club01s avatar
Är väl snarare lacken du skall gnälla över om något. Inget konstigt pris men dom köper och blandar färgen billigt och har sedan ett hutlöst timpris på lackfirmor. En liten sketen backspegel som redan är grundad och klar kostar ju runt 1000 lappen om allt är lagligt och vitt. Lackad och hängd på tork på typ 10min och kanske 5min fixa fram färgen.
Citera
2015-02-03, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av club01
Är väl snarare lacken du skall gnälla över om något. Inget konstigt pris men dom köper och blandar färgen billigt och har sedan ett hutlöst timpris på lackfirmor. En liten sketen backspegel som redan är grundad och klar kostar ju runt 1000 lappen om allt är lagligt och vitt. Lackad och hängd på tork på typ 10min och kanske 5min fixa fram färgen.

Hutlösa priser. Har faktiskt sprayat mina speglar med plasti dip som skydd. Smällde upp en spegel rakt in i en pelare med min förra bil. Lagom roligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in