• 3
  • 4
2016-03-01, 16:02
Medlem
SportquattroS1s avatar
Utöver Led Lenser, har tre, så har jag en Nitecore SRT7 som funkar riktigt bra.

Även tyska Lupine har fina lampor, men de kostar.
Citera
2016-03-01, 16:18
Medlem
Kolla Valostore....där kan du ju känna på dom oxå om det är i sthlm
Citera
2016-03-02, 13:47
Medlem
Blev en Olight M22 Warrior, inte hunnit testat den så värst skarpt ännu men det lilla jag har provat så har jag varit riktigt nöjd!
Citera
2016-07-24, 00:30
Medlem
bra tråd! Läste den när jag skulle börja leta lampa och har nu efter någon månad slagit till på en Fenix UC45. 960 lumen och laddas direkt i lampan med Micro USB kabel. Perfekt att kunna ladda i cigguttag i bil/båt. Att jag valde just den berodde på ljusbilden. Den lyser hyffsat långt (270 m) men har desto mer ljusflöde åt sidorna. Jag testade ett par lampor av "tactical" typ innan jag köpte denna men de hade så fruktansvärt fokuserad stråle och i min smak alldeles för lite ljusspill åt sidorna för att funka bra på nära håll. Men som sagt, det finns ju inget rätt eller fel här, det beror på vad man ska ha lampan till. Fenix hela utbud finns dessutom via svensk återförsäljare med webshop.
Citera
2016-07-24, 20:51
Medlem
merkis avatar
Varför inte testa Google?
Citera
2020-12-31, 17:21
Medlem
Peyotedudes avatar
Bump

Har googlat förgäves nu, får bara upp en massa resultat om lumen.

Söker en laddbar ficklampa som också kan användas som batong utan att vara olaglig gärna omkring 25-40 cm. Lumen är mindre viktig. Helst inget dyrt eller flashigt eller uppsendeväckande.
Citera
2021-02-18, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Bump

Har googlat förgäves nu, får bara upp en massa resultat om lumen.

Söker en laddbar ficklampa som också kan användas som batong utan att vara olaglig gärna omkring 25-40 cm. Lumen är mindre viktig. Helst inget dyrt eller flashigt eller uppsendeväckande.

Kinesimport (Aliexpress) batonglampa

Något i denna stil? Ingen större marknad på dessa. Välj "Special Line-YW" för att slippa Postnords avgift och moms, funkat på mina beställningar iaf. Kan inte lova att polisen inte surnar till om de skulle se ficklampan.
Citera
2021-02-18, 12:19
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliaison
Kinesimport (Aliexpress) batonglampa

Något i denna stil? Ingen större marknad på dessa. Välj "Special Line-YW" för att slippa Postnords avgift och moms, funkat på mina beställningar iaf. Kan inte lova att polisen inte surnar till om de skulle se ficklampan.

Jag har sett den men den är lite för odiskret. Jag köpte en större ficklampa som säkert kan användas som batong iallafall en gång. Kom på att den kraftiga lumen den har är ett bättre angrepp än själva batongen. Den gör en helt blind iallafall i ett par sekunder.
Citera
2021-02-19, 03:10
Medlem
448s avatar
Fenix har en scysst lineup med ficklamoor som går att köra på R6 batterier som är lättåtkomliga
Citera
2021-02-19, 03:40
Medlem
AlternativLivsstils avatar
Jag har en smidig och smal pennlampa jag använder för maskininspektion i mörker. Fungerar utmärkt till annat också. Lätt och smidig, får plats i en pennficka på arbetsbyxorna. Fungerar i nödfall att blända skiten ur nån och sen hugga vederbörande med morakniven till han dör.

Men primärt används den till maskininspektion på jobbet.
Citera
2021-02-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Jag har sett den men den är lite för odiskret. Jag köpte en större ficklampa som säkert kan användas som batong iallafall en gång. Kom på att den kraftiga lumen den har är ett bättre angrepp än själva batongen. Den gör en helt blind iallafall i ett par sekunder.

Hade inte kunnat säga det bättre själv. Beroende på budget finns det, för långa avstånd, en Astrolux FT03S (800-1000kr) även kallad Mateminco MT90 på aliexpress. Känner man sig inte nöjd där kan man gå upp till BLF GT94 (4500kr+) eller köpa en LEP, dock har de sistnämnde begränsat användningsområde. Finns fler mellan 1500-4500kr men gt94 är grym.

För någon hundralapp(200-300kr) hade jag annars valt någon variant på C8 med SST40, finns från Convoy, Astrolux, Seeknite m.fl
Citera
2021-02-20, 00:06
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliaison
Hade inte kunnat säga det bättre själv. Beroende på budget finns det, för långa avstånd, en Astrolux FT03S (800-1000kr) även kallad Mateminco MT90 på aliexpress. Känner man sig inte nöjd där kan man gå upp till BLF GT94 (4500kr+) eller köpa en LEP, dock har de sistnämnde begränsat användningsområde. Finns fler mellan 1500-4500kr men gt94 är grym.

För någon hundralapp(200-300kr) hade jag annars valt någon variant på C8 med SST40, finns från Convoy, Astrolux, Seeknite m.fl

Gt94 är en värre rackare 2000lumen..., videos gör inte lumen rättvis. Det skal upplevas.

Jag köpte en billig på amazon & hade inga större förväntningar men den fyller sin funktion & är batongformad. 700lumen är nästan mer kraft än jag behöver, lyser upp en hel gård nästan.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in