Jag tillhör de personer som gillar off topic.
Jag beklagar att det forumet stängdes men har viss förståelse för beslutet. Å andra sidan så är ot inlägg jävligt underhållande och gör FB till ett läsvärt forum som är outstanding i Sverige. Lite humor skadar väl inte...
Nu finns ju regel 0.3...
. Jag accepterar detta och förstår administrationens syn på ot i diskussionstrådarna, dvs. om det tillåts så sprider sej ot-inläggen över hela forat, därav loungen.
Off topic-inläggen raderas därför att de då kan återställas av modsen (dom är alltså inte raderade utan bara osynliga för oss dödliga). Det här gör att övriga mods ser mina ot-inlägg och därmed förstår vilken odräglig människa jag är...
samtidigt som det är enkelt att återställa (synliggöra) inlägget. Å andra sidan så blir det lite förvirrande när inlägg bara är borta, samtidigt som jag (och de flesta användarna) nog inser att det var ett ot-inlägg som rätteligen aldrig borde ha producerats.
Nu till min poäng:
Kan ni mods inte editera off topic-inläggen istället av typen:
Konkret förslag:
Ändra regel 0.3 till:
Jag beklagar att det forumet stängdes men har viss förståelse för beslutet. Å andra sidan så är ot inlägg jävligt underhållande och gör FB till ett läsvärt forum som är outstanding i Sverige. Lite humor skadar väl inte...Nu finns ju regel 0.3...
Citat:
Ot-inlägg raderas utan vidare vilket händer mej väldigt ofta
0.3. Ifall diskussionen övergår till ett helt annat ämne än vad rubriken säger, så starta hellre ett nytt inlägg med ny rubrik. På så sätt effektiviserar vi debatten, och attraherar rätt personer till diskussionen. Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning, motivering eller liknande.
. Jag accepterar detta och förstår administrationens syn på ot i diskussionstrådarna, dvs. om det tillåts så sprider sej ot-inläggen över hela forat, därav loungen.Off topic-inläggen raderas därför att de då kan återställas av modsen (dom är alltså inte raderade utan bara osynliga för oss dödliga). Det här gör att övriga mods ser mina ot-inlägg och därmed förstår vilken odräglig människa jag är...
samtidigt som det är enkelt att återställa (synliggöra) inlägget. Å andra sidan så blir det lite förvirrande när inlägg bara är borta, samtidigt som jag (och de flesta användarna) nog inser att det var ett ot-inlägg som rätteligen aldrig borde ha producerats. Nu till min poäng:
Kan ni mods inte editera off topic-inläggen istället av typen:
Citat:
Visserligen kan man inte återställa inlägget men å andra sidan blir jag (och andra) medvetna om mängden off topic. Det är väl ändå inte särskilt vanligt med pm på krav om återställning av rederade ot-inlägg...
OT .LA.
Raderad skit
/Valfri mod
Raderad skit
/Valfri mod
Konkret förslag:
Ändra regel 0.3 till:
Citat:
/.../
Inlägg som är off-topic kan editeras utan förvarning, motivering eller liknande.
Inlägg som är off-topic kan editeras utan förvarning, motivering eller liknande.