2015-01-29, 00:23
Medlem
Ponera att jag tonat rutorna och ordnat med schyssta 18' fälgar. Kan jag anses vara cool eller är jag bara en average joe som glider runt i en barnvagnscontainer?

Jag kan iaf tycka att kombi är den ultimata bilen. Bra lastförmåga och förhållandevis bra prestanda jämfört med motsvarande sedan.

Eller?
Citera
2015-01-29, 00:24
Avslutad
Ja, kör du runt i en Audi RS6 är du nog rätt cool ändå.
Citera
2015-01-29, 00:24
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charter
Ponera att jag tonat rutorna och ordnat med schyssta 18' fälgar. Kan jag anses vara cool eller är jag bara en average joe som glider runt i en barnvagnscontainer?

Jag kan iaf tycka att kombi är den ultimata bilen. Bra lastförmåga och förhållandevis bra prestanda jämfört med motsvarande sedan.

Eller?
Du anses som en tänkande individ som står lite över alla sedanbögar. Det är coolt. Plus att du får med dig en massa prylar samt en snyggare bil.
Citera
2015-01-29, 00:25
Medlem
kinesarsles avatar
Tonade rutor och apstora fälgar ser ju generellt rätt löjligt ut, men med en kombi kan man i alla fall få en lite ironisk touch på det hela. Kör på.
Citera
2015-01-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak

Får väl tillägga att vi talar om vanliga modeller, typ 9-5, A4, Passat, v70, Octavia, Mondeo.
Citera
2015-01-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Tonade rutor och apstora fälgar ser ju generellt rätt löjligt ut, men med en kombi kan man i alla fall få en lite ironisk touch på det hela. Kör på.

Hur kan det se löjligt ut? Menar du att 15 tum plåtfälg är bättre? Hur ser en cool kombi ut enligt dig då?
Citera
2015-01-29, 00:32
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Hur kan det se löjligt ut? Menar du att 15 tum plåtfälg är bättre? Hur ser en cool kombi ut enligt dig då?
Det kan se bra ut, men det är väldigt få personer som lyckas fixa till det så att det inte bara ser löjligt ut. Och ja, en femtontums plåtfälg är i många fall mycket bättre.

Många med tonade rutor kan inte bära upp det hela när de kliver ut ur bilen. När det gäller fälgar är det många som tar så stora som går att trycka in utan att fundera på symmetri och proportioner. Det är också många som sänker alldeles för mycket.
Citera
2015-01-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Det kan se bra ut, men det är väldigt få personer som lyckas fixa till det så att det inte bara ser löjligt ut. Och ja, en femtontums plåtfälg är i många fall mycket bättre.

Många med tonade rutor kan inte bära upp det hela när de kliver ut ur bilen. När det gäller fälgar är det många som tar så stora som går att trycka in utan att fundera på symmetri och proportioner. Det är också många som sänker alldeles för mycket.

Med bära upp, menar du att ägaren ser ut som en fjolla? Lite irrelevant, men jag förstår vad du menar.
Citera
2015-01-29, 00:38
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak

Eller högbelånad. Eller bilintresserad. Eller statusfixerad. Eller en average joe som glider runt i en RS6.

Men cool?
Trodde i min enfald att det satt i annat än yttre attribut. Så fel man kan ha.

Definitionen på ocool måste väl ändå vara att graden av egenupplevd coolhet beror på vilken bil man kör och hur tonade rutor eller vilka fälgar man har? Eller är jag bara för gammal? Vad hände med att vara estet?
Senast redigerad av lemonzhello 2015-01-29 kl. 00:43.
Citera
2015-01-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Eller högbelånad. Eller bilintresserad. Eller statusfixerad. Eller...

Men cool?
Trodde i min enfald att det satt i annat än yttre attribut. Så fel man kan ha.

Filosofen har talat. Om vi vänder på det; kan en kombi vara cool?
Citera
2015-01-29, 00:43
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Med bära upp, menar du att ägaren ser ut som en fjolla? Lite irrelevant, men jag förstår vad du menar.
Inte nödvändigtvis fjolla, men man måste matcha bilen och kunna ha en viss pondus.
Citera
2015-01-29, 00:43
Medlem
Provocative2.0s avatar
Låter som du är spekulant på en av alla häftiga 940 med stora R på sidorutorna som jag såg på Depot-parkeringen i Lördags. Det var cool drifting. Jag blev mkt impad av bilar som klarade att drifta i snö.
Tror iaf att alla fulla fjortistjejer som tittade på tyckte det såg coolt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in