Citat:
Ursprungligen postat av
Juicy J
Hej
Jag har under ungefär 2 års tid käkat benso rätt så regelbundet, typ första året var det några gånger i månaden. Senaste året har det varit i princip varje dag. Det jag käka var diazepam, klonazepam och alprazolam. Doserna låg på 1-2 mg klona om dagen ibland stoppa jag i mig fler, diazepam har det inte varit så mycket av. Men sen i slutet på september förra året har jag käkat alprazolam varje dag med doser upp till 10 mg vissa dagar, men oftast håller jag mig på terepeutisk dos som 1-2mg om dagen.
Cannabis har jag hållt på med i 10 år snart, varje dag. Visst nån gång har man pausat i en månad eller två men annars har det varit varje dag.
Nu har jag inte rökt på tre dagar och har istället maskerat abstinensen med xanor 2mg. Måndags, igår och idag. Men idag slog det mig att det kanske inte är så jag borde göra, utan tvärtom egentligen. Alltså att först sluta med benson och röka när jag får mina ångestattacker istället för att ta en tablett.
Vad tycker ni? Ska jag röka och ge fan i benson tills jag är ren från den, sen därefter ge mig in på att sluta röka? För jag har ingen lust att sluta cold turkey inte för att jag inte klarar av det utan mest för att jag är rädd för permanenta skador eller annat skit som kommer när man slutar CT.
Må bäst!
Spontant om du verkligen vill bli drogfri:
Lägg ner CT. Ge dina piller till någon pålitlig som vet vad du håller på med.
Du kommer må dåligt, men det kommer du göra hur du än gör.
Det är mycket svårt att bli drogfri genom att hela tiden så fort du mår dåligt, ta något annat för att dämpa. Blir bara långdraget och stor risk för att misslyckas.
Du ska ha en jävla disciplin för att klara det.
Som jag ser det är egentligen den enda alvarliga abstinensen kramper och hallisar.
Får du det ska du antingen lägga in dig eller ta benso.
Har svårt att tro du ska råka ut för detta med det missbruk du har.
De andra biverkningarna av ditt missbruk är bara att härda ut. Möjligen lindra vid enstaka tillfällen. Det är därför du ska lämna ditt apotek till någon pålitlig, som inte låter sig manipuleras för enkelt.
Du kommer må dåligt ett par veckor, men sedan ser du ljuset.
/Lycka till och ta tag i detta nu, inget att vänta på.