2015-01-28, 21:29
Medlem
Juicy Js avatar
Hej

Jag har under ungefär 2 års tid käkat benso rätt så regelbundet, typ första året var det några gånger i månaden. Senaste året har det varit i princip varje dag. Det jag käka var diazepam, klonazepam och alprazolam. Doserna låg på 1-2 mg klona om dagen ibland stoppa jag i mig fler, diazepam har det inte varit så mycket av. Men sen i slutet på september förra året har jag käkat alprazolam varje dag med doser upp till 10 mg vissa dagar, men oftast håller jag mig på terepeutisk dos som 1-2mg om dagen.

Cannabis har jag hållt på med i 10 år snart, varje dag. Visst nån gång har man pausat i en månad eller två men annars har det varit varje dag.
Nu har jag inte rökt på tre dagar och har istället maskerat abstinensen med xanor 2mg. Måndags, igår och idag. Men idag slog det mig att det kanske inte är så jag borde göra, utan tvärtom egentligen. Alltså att först sluta med benson och röka när jag får mina ångestattacker istället för att ta en tablett.

Vad tycker ni? Ska jag röka och ge fan i benson tills jag är ren från den, sen därefter ge mig in på att sluta röka? För jag har ingen lust att sluta cold turkey inte för att jag inte klarar av det utan mest för att jag är rädd för permanenta skador eller annat skit som kommer när man slutar CT.

Må bäst!
Citera
2015-01-28, 21:40
Medlem
Slitages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Hej

Jag har under ungefär 2 års tid käkat benso rätt så regelbundet, typ första året var det några gånger i månaden. Senaste året har det varit i princip varje dag. Det jag käka var diazepam, klonazepam och alprazolam. Doserna låg på 1-2 mg klona om dagen ibland stoppa jag i mig fler, diazepam har det inte varit så mycket av. Men sen i slutet på september förra året har jag käkat alprazolam varje dag med doser upp till 10 mg vissa dagar, men oftast håller jag mig på terepeutisk dos som 1-2mg om dagen.

Cannabis har jag hållt på med i 10 år snart, varje dag. Visst nån gång har man pausat i en månad eller två men annars har det varit varje dag.
Nu har jag inte rökt på tre dagar och har istället maskerat abstinensen med xanor 2mg. Måndags, igår och idag. Men idag slog det mig att det kanske inte är så jag borde göra, utan tvärtom egentligen. Alltså att först sluta med benson och röka när jag får mina ångestattacker istället för att ta en tablett.

Vad tycker ni? Ska jag röka och ge fan i benson tills jag är ren från den, sen därefter ge mig in på att sluta röka? För jag har ingen lust att sluta cold turkey inte för att jag inte klarar av det utan mest för att jag är rädd för permanenta skador eller annat skit som kommer när man slutar CT.

Må bäst!

Hmmm.. Jag vet inte hur pass effektivt cannabis är mot t.ex delerium (psykos) och kramper vid en bensoavtändning, som jag själv fått. Var nära att dö faktiskt, och var inne i ett delerium med kramper i 3 dagar. Sedan avgiftning i 3 veckor. Fruktansvärt.. Men då slutade jag cold turkey (inte frivilligt) och tog en överdos på tramadol som satte igång hela grejjen också.. Låg på höga doser benso i flera års tid innan.

Cannabis kan ju vara ett bra verktyg när du trappar ner, om du inte upplever förvärrad ångest, som jag har upplevt på just cb. Men i en lugn trygg miljö går det nog fint, sålänge inte tankarna vandrar iväg för hårt. Lycka till!
Citera
2015-01-28, 21:56
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
Hmmm.. Jag vet inte hur pass effektivt cannabis är mot t.ex delerium (psykos) och kramper vid en bensoavtändning, som jag själv fått. Var nära att dö faktiskt, och var inne i ett delerium med kramper i 3 dagar. Sedan avgiftning i 3 veckor. Fruktansvärt.. Men då slutade jag cold turkey (inte frivilligt) och tog en överdos på tramadol som satte igång hela grejjen också.. Låg på höga doser benso i flera års tid innan.

Cannabis kan ju vara ett bra verktyg när du trappar ner, om du inte upplever förvärrad ångest, som jag har upplevt på just cb. Men i en lugn trygg miljö går det nog fint, sålänge inte tankarna vandrar iväg för hårt. Lycka till!

Okej men då kanske det blir bra med cannabis. För det gör mig lugn sen har jag nog inte käkat så mycket som du säger att du gjort. Hur många år handlar det om och vilka benso och doser? Tack för svaret.
Citera
2015-01-28, 22:02
Medlem
Juicy Js avatar
Har även 12 xanor 1mg och 12 diazepam 10mg kvar så det ger ju också en viss trygghet (psykiskt). Har läst mycket om folk som säger att dem inte behöver käka, utan det räcker med vetskapen att man har det liggandes.
Citera
2015-01-29, 03:34
Medlem
Caxzs avatar
Hur får benso dig att må ?
Citera
2015-01-29, 10:39
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Hej

Må bäst!
Spontant om du verkligen vill bli drogfri:

Lägg ner CT. Ge dina piller till någon pålitlig som vet vad du håller på med.

Du kommer må dåligt, men det kommer du göra hur du än gör.
Det är mycket svårt att bli drogfri genom att hela tiden så fort du mår dåligt, ta något annat för att dämpa. Blir bara långdraget och stor risk för att misslyckas.

Du ska ha en jävla disciplin för att klara det.

Som jag ser det är egentligen den enda alvarliga abstinensen kramper och hallisar.
Får du det ska du antingen lägga in dig eller ta benso.
Har svårt att tro du ska råka ut för detta med det missbruk du har.

De andra biverkningarna av ditt missbruk är bara att härda ut. Möjligen lindra vid enstaka tillfällen. Det är därför du ska lämna ditt apotek till någon pålitlig, som inte låter sig manipuleras för enkelt.

Du kommer må dåligt ett par veckor, men sedan ser du ljuset.

/Lycka till och ta tag i detta nu, inget att vänta på.
Citera
2015-01-29, 10:49
Medlem
Spliffmeisters avatar
Du kommer att panika om du försöker röka bort en benzo-at. Det fungerar inte.. Rökat kommer göra det värre.

Pratar av egen erfarenhet och ett dussin grabbar på avgiftningen i Malmö.
Citera
2015-01-29, 10:55
Medlem
Bisarros avatar
Kan väl ta ett par öl när det är som värst? Fast nackdelen med det är väl i och för sig att ångesten stegras när alkoholen går ur... Lergigan eller liknande är i alla fall väldigt bra, då kan du sova bort mycket av tiden. Bensoberoendet försvinner som tur är väldigt fort. Första veckan är värst. Kan tänka mig att efter två-tre veckor mår du rätt hyfsat. Eller? Jag är osäker.
Senast redigerad av Bisarro 2015-01-29 kl. 10:58.
Citera
2015-01-29, 15:32
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
Hur får benso dig att må ?

Avslappnad och ångestfri.

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Spontant om du verkligen vill bli drogfri:

Lägg ner CT. Ge dina piller till någon pålitlig som vet vad du håller på med.

Du kommer må dåligt, men det kommer du göra hur du än gör.
Det är mycket svårt att bli drogfri genom att hela tiden så fort du mår dåligt, ta något annat för att dämpa. Blir bara långdraget och stor risk för att misslyckas.

Du ska ha en jävla disciplin för att klara det.

Som jag ser det är egentligen den enda alvarliga abstinensen kramper och hallisar.
Får du det ska du antingen lägga in dig eller ta benso.
Har svårt att tro du ska råka ut för detta med det missbruk du har.

De andra biverkningarna av ditt missbruk är bara att härda ut. Möjligen lindra vid enstaka tillfällen. Det är därför du ska lämna ditt apotek till någon pålitlig, som inte låter sig manipuleras för enkelt.

Du kommer må dåligt ett par veckor, men sedan ser du ljuset.

/Lycka till och ta tag i detta nu, inget att vänta på.

Tack så mycket för hjälpen. Ligger mycket i det du säger. Har också märkt av det men vet inte om jag bör lägga av CT. Har läst så mycket dåligt om det. Är det som med allt annat att det mesta är skrämselpropaganda?

Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Du kommer att panika om du försöker röka bort en benzo-at. Det fungerar inte.. Rökat kommer göra det värre.

Ja dem första blossen kändes inte så skönt men sen bara släppte det och jag glömde helt vad xanor är för något.

Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Kan väl ta ett par öl när det är som värst? Fast nackdelen med det är väl i och för sig att ångesten stegras när alkoholen går ur... Lergigan eller liknande är i alla fall väldigt bra, då kan du sova bort mycket av tiden. Bensoberoendet försvinner som tur är väldigt fort. Första veckan är värst. Kan tänka mig att efter två-tre veckor mår du rätt hyfsat. Eller? Jag är osäker.

Dricker inte så det är nog inget alternativ, sen tror jag inte att sprit är så bra vid benso at då båda är GABA droger.

Tack för all hjälp hittills, känns som jag har mer kött på benen nu. Ska nog fortsätta som jag gör nu. Alltså nedtrappning, men jag tar gärna emot andra förslag om nån har.

Mvh
Citera
2015-01-29, 17:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Klart du kan och som jag tycker bör lägga av CT.

Ta smällen nu. Kanske inte ens blir någon större smäll, inget du dör av iaf. Är du orolig be någon vän hålla dig sällskap. Mycket vunnet om man har någon att prata med.

CB vet jag inget om, men har svårt att tro det ska vara till hjälp. Det är trots allt en drog, precis som alkohol.

Dom flesta klarar att bruka, men så finns det såna som jag (och du?) som inte kan.
Citera
2015-01-30, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister

Hahaha, ja min värsta panik har jag fått under kombinerad AT av Ritalin och benso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in