2015-02-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Alla. Du får inte köra med turbo eller kompressor.
Det var det dummaste jag hört. Så du menar på att samtliga 740 turbo är olagliga .
Om du menar på att omreg till turbomaskin är svårt så har du rätt i det, men det är fullt genomförbart om man har tid och kunskap.
Citera
2015-02-02, 20:27
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
Det var det dummaste jag hört. Så du menar på att samtliga 740 turbo är olagliga .
Om du menar på att omreg till turbomaskin är svårt så har du rätt i det, men det är fullt genomförbart om man har tid och kunskap.
I grupp H, det var ju exakt det vi pratade om...?

Du får inte köra med någon form av överladdning.
Citera
2015-02-02, 20:55
Medlem
Kebabsugers avatar
är väl bara att slänga på en turbo och köra tills bilen pajjar, du köper den för att leka med väl? menar 5000 så kan du köpa en ny lek bil var eller varannan månad
Citera
2015-02-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankarbarn
Jag är en motorbyggare som har plockat ihop många motorer men nu var det inte jag utan ts som ville ha 400 hk, inte 300 eller 375 utan 400, i en 740. Vad tror du det skulle kosta för en person som uppenbarligen inte kan mycket om motorer?

Jag säger att det är mycket billigare med en Ferrari 360 om man nu vill ha just 400 hk. Den går ju säkerligen att sälja när man tröttnat efter ett par tusen mil medan en trimmad Volvo är värd mer med motorn lös, om den fortfarande skulle vara hel.
400 driftsäkra då måste man nog stoppa i smidda kolvar/stakar och då springer det iväg.
Om man gör jobbet själv så gissar jag på runt 30k iaf, då utan eftermaknadssprut.

Men att lägga pengar på en b230k/e/a är efterblivet. Skaffa en b230ft till att börja med

Visst får man turbo konvertera en sugmotor men då måste man byta bromsar etc och ombesiktin för att den ska vara laglig, sen har jag för mig att en 740 Max får ha 225-250hk men det löser man lätt på reg besiktningen genom att sänka laddtrycket
Senast redigerad av BlazeHaze1 2015-02-04 kl. 17:19.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in