Citat:
Ursprungligen postat av
Coffe_K4n0n
Det du tog upp är ju snarare skäl för att INTE avskaffa demokratin.
Du skulle förmodligen inte överleva ens en vecka i en riktig anarki.
Jag är inte för anarki. Jag stödjer en minimal stat som endast sköter polis och försvar. D.v.s funktioner som skyddar mig från kriminella och främmande stater. Allt annat ska vara privatiserat. Men det skulle definitivt kunna finnas privata poliser som konkurrerar med den statliga.
När det gäller invandringsfrågan så skulle jag vilja att i princip hela Sveriges mark är privatiserad och att staten bara råder över dessa i sitt polis och försvar. På så vis skulle varje markägare kunna stänga ute personer som inte sköter sig. All antidiskrimineringslagstiftning skulle avskaffas. Det skulle vara fullt tillåtet att stänga ute vem som helst på vilket grund som helst.
Att avskaffa demokrati är nödvändigt för att få en sådan värld. Eftersom ett sådant system aldrig skulle röstas fram av majoriteten då majoriteten är för dum och obildad. Dessutom kan majoriteten aldrig styra och ställa över en persons rättigheter.
Demokrati är motsats till libertarianism eftersom demokrati per definition är en majoritetssystem.