2015-01-27, 02:56
Medlem
Teddybee89s avatar
Min pojkvän har ADD + lider av depression som består av mycket ångest.
Han dricker alkohol för att döva ångesten, innan var det väldigt mycket men ända sen han började med sin antidepressiva medicin så dricker han få gånger.
Han fick venlafaxin activis 75mg som han höjde till 150mg.
Han har börjat med Ritalin.

Min fråga är, kan man få personlighetsförändringar när man tar Ritalin?
För han har gjort slut med mig varenda dag under 3 veckors tid.
Hans känslor har liksom stängt av.
Känner inte igen honom överhuvudtaget.
Citera
2015-01-27, 03:40
Medlem
Ingen aning angående ritalin, men jag har bred erfarenhet av flera olika antidepressiva mediciner som bland annat venlafaxin och dessa gjorde mig till en känslolös zombie utan varken glädje eller sorg.

Upplevde världen väldigt likgiltig, ingenting spelade någon större roll som bland annat min relation till flickvännen och jag tänkte flera gånger på att göra slut då jag inte kände någon kärlek.

Jag slutade med venlafaxin och det tog några försök innan jag hittade rätt medicin och idag, ungefär ett år senare efter venlafaxin, är jag fortfarande tillsammans med min flickvän.

Hoppas det löser sig.
Citera
2015-01-27, 03:41
Medlem
Det är lite det som är meningen med Venlafaxin, att det ska dämpa känslorna.

Har läkaren skrivit ut Ritalin till honom? Ritalin kan verkligen förändra personligheten..
Citera
2015-01-27, 04:00
Medlem
Teddybee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Det är lite det som är meningen med Venlafaxin, att det ska dämpa känslorna.

Har läkaren skrivit ut Ritalin till honom? Ritalin kan verkligen förändra personligheten..

Mm, innan gick han på concerta men tydligen har han fått övergå till Ritalin.
Jag känner verkligen inte igenom honom. Innan berättade han allt för mig och nu pratar han inte ens med mig.
Citera
2015-01-27, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddybee89
.
Du får försöka fixa det på något sätt. Går det att prata med honom? Tycker han själv att medicinerna gör honom konstig?

Om han har haft problem med alkohol så borde han inte ha Ritalin på recept.
Citera
2015-01-27, 06:20
Medlem
Ja dessa 2 mediciner är sådanna som fuckar upp en människa rejält. Se dig om efter ny pojkvän, kör honom till psyket, få honom att sluta, allt är bättre än att leva med en medicin.
Citera
2015-01-27, 17:03
Medlem
Teddybee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwettson
Ja dessa 2 mediciner är sådanna som fuckar upp en människa rejält. Se dig om efter ny pojkvän, kör honom till psyket, få honom att sluta, allt är bättre än att leva med en medicin.

Han har verkligen bestämt sig för att han inte älskar mig mer och att han tappat känslorna för mig!
Från att vara allt i hans liv och älska mig till ingenting. Han vill bara att jag ska låta honom vara???!
Citera
2015-01-27, 18:30
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Han har verkligen bestämt sig för att han inte älskar mig mer och att han tappat känslorna för mig!
Från att vara allt i hans liv och älska mig till ingenting. Han vill bara att jag ska låta honom vara???!
Har lite svårt att tro att enbart medicierna skulle göra detta, låter som han även har nån form utav personlighetsstöring typ borderline.
Citera
2015-01-27, 20:50
Medlem
Teddybee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Har lite svårt att tro att enbart medicierna skulle göra detta, låter som han även har nån form utav personlighetsstöring typ borderline.

Nej, det är snarare jag som är borderline. Men nu senaste tiden så har han betett sig så som jag gjorde i början av vårt förhållande. Så jag kan relatera till hans känslor men jag tror inte att han är borderline? Eller ? Kan det bara dyka upp helt plötsligt?
Citera
2015-01-27, 21:02
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Nej, det är snarare jag som är borderline. Men nu senaste tiden så har han betett sig så som jag gjorde i början av vårt förhållande. Så jag kan relatera till hans känslor men jag tror inte att han är borderline? Eller ? Kan det bara dyka upp helt plötsligt?
Ok nej borderline dykar inte upp plötsligt, tycker det bara är konstigt att han beteer sig så av medicinerna.
Vill du inte bli tillamans med mig då?
Citera
2015-01-27, 21:07
Medlem
Teddybee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Ok nej borderline dykar inte upp plötsligt, tycker det bara är konstigt att han beteer sig så av medicinerna.
Vill du inte bli tillamans med mig då?

Någonting har uppenbarligen hänt som han inte vill prata med mig om. I hans värld känns det lättare att göra slut och bryta all kontakt än att faktiskt handskas med det. Önskar att jag kunde få honom att prata med mig... Vill aldrig ge upp honom.

Haha jomenvisst!
Citera
2015-01-27, 21:13
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Någonting har uppenbarligen hänt som han inte vill prata med mig om. I hans värld känns det lättare att göra slut och bryta all kontakt än att faktiskt handskas med det. Önskar att jag kunde få honom att prata med mig... Vill aldrig ge upp honom.

Haha jomenvisst!
Ok, Men försök håll ut ett tag, han kanske mår så pass dåligt så han inte klarar att vara med nån just nu, han kanske bara har sig själv att orka tänka på. Försök ge han lite space men samtidigt så är du där för han.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in