2015-01-31, 10:22
Medlem
Kan med gott samvete rekommendera Volvo. Har extremt goda källor från folk som jobbar på Volvo och allt man får höra ifrån dem är att allt går väldigt bra och den nya bilen xc90 redan är en succé trots att den är i lanseringsfasen bara. Så Volvo kommer vara starka i flera år framåt! Trots att bilindustrin är en svår marknad att tippa så tycker jag Volvo är rätt just nu!
2015-01-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av numero9numero
Kan med gott samvete rekommendera Volvo. Har extremt goda källor från folk som jobbar på Volvo och allt man får höra ifrån dem är att allt går väldigt bra och den nya bilen xc90 redan är en succé trots att den är i lanseringsfasen bara. Så Volvo kommer vara starka i flera år framåt! Trots att bilindustrin är en svår marknad att tippa så tycker jag Volvo är rätt just nu!

Men köper du aktien volvo är väl det endast deras grävmaskiner etc som du får.
Själva Volvo personvagnar äger geely?
2015-01-31, 22:05
Medlem
Sectra och JM har stadigt gått uppåt i flera år i stort sett.
Byggen pågår förfullt och är gynnsamt för många byggföretag de kommande åren.
Senast redigerad av Storakuken 2015-01-31 kl. 22:22.
2015-01-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av numero9numero

Aktien Volvo har inget med bilar att göra.
2015-01-31, 23:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruuucE
Men köper du aktien volvo är väl det endast deras grävmaskiner etc som du får.
Själva Volvo personvagnar äger geely?
Precis haha , men rekommendation var säkert välmenad
2015-02-01, 00:01
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Den största (och enda?) nackdelen enligt mig är de relativt låga utdelningarna med en direktavkastning på drygt 1,5% då jag normalt sett investerar i aktier med minst 3% direktavkastning.

Om man ska "gifta" sig med en aktie, d.v.s. behålla den länge är ju utdelningen irrelevant. Att bolaget inte lämnar utdelning (eller lämnar låg utdelning) är ju snarare en stor fördel, speciellt om man äger bolaget i ett vanligt VP-konto.
2015-02-02, 13:25
Medlem
Amazon har varit och är fortfarande en ypperlig långsiktig investering.
Här är ett smakprov på varför Jeff Bezos är värd att satsa på över lång sikt. Kärnan i långsiktigt tänkande om du vill.
2015-02-02, 21:15
Medlem
Mr.Horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Warren Buffetts investmentbolag Berkshire Hathaway borde ju vara det bästa exemplet på aktier man ska gifta sig med.

Pålitligare och säkrare innehav går inte att få...

För den som tycker A-aktien är lite dyr så kan man köpa den betydligt billigare B-aktien.

Älskar designen på hemsidan för övrigt... Gjord i sann sparanda.

http://www.berkshirehathaway.com/

Lite andra bullar än hemsidan i valfritt biotechbolag...
Buffett börjar ju som de flesta vet bli gammal. Hur tror du det kommer gå för Berkshire Hathaway utan honom?
2015-02-03, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Avundsvärt med vilken säkerhet du proklamerar att företagen kommer dubblas, tredubblas! Jag hoppas du belånat dig för allt du är värd så du får ut maximalt när dina säkra kort mångdubblas, vad skönt det blir för dig att bli mångmiljonär.

Hahaha
Jag belånar aldrig för att köpa aktier.
Mitt GAV på nvp är just nu 17kr och på fing 42 kr.
I skrivande stund har jag 6000 nvp och 5000 fing.
Nvp "kan inte misslyckas "(är ju en lågrisk marknad, Hahahaha)
Men jag ligger redan duktigt plus.
Min gräns för fing är när jag själv har mastercardkort med sensor.
Nvp... Säljes tidigast om ett-två år, men inte alla
Och allt ligger i ISK
2015-02-03, 17:50
Medlem
Crossmacks avatar
Sen till festen, men vi kan hålla oss till befintliga tipstrådar.

Låst //mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in