2015-01-26, 16:08
Medlem
munchies420s avatar
Tjena, visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men mod får flytta om den hamnat helt fel

Till och börja med kan jag ju säga att det inte är jag som ska framhäva mina manliga ögon genom sminkning, utan en tjejkompis som bad mig fråga här då hon inte har ett eget konto

Så, hur ska man framhäva ögonen genom smink?
Citera
2015-01-26, 16:10
Medlem
sparvenfranks avatar
Beror på ögonfärg, form och hudton. Har hon inte tillgång till internet alls? Finns en miljon tutorials, lätt att hitta om man lägger 5 sekunder på att googla eller youtube:a
Citera
2015-01-26, 16:58
Medlem
munchies420s avatar
jodå de har hon, fast hon bad mig skriva här haha
Citera
2015-01-26, 19:10
Medlem
Nalixs avatar
Har hon Facebook rekommenderar jag att hon går med i en grupp som heter skönhetstips. Annars finns det 1000 olika tillvägagångssätt som visas på internet om hon söker.
Citera
2015-01-26, 19:21
Medlem
sparvenfranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munchies420
jodå de har hon, fast hon bad mig skriva här haha

Då är hon ju bara jobbig. Säg åt henne att googla för fan.
Citera
2015-01-26, 19:51
Medlem
munchies420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvenfrank
Då är hon ju bara jobbig. Säg åt henne att googla för fan.

Nja, tänkte själv att, fan, fb kanske har några riktigt skön tips eller video länkar på lager
Citera
2015-01-27, 00:25
Medlem
10sekunders avatar
Jag har blå ögon och tycker det är snyggt med brun/kopparskimrig ögonskugga som bas. H&M har en billig och bra variant. Men först av allt använder jag ögonfransböjare och lägger foundation som grund på ögonlocken. Sedan på med så mycket skugga man vill ha. Överflödig skugga tar jag bort med torrt papper och tops. Sedan använder jag flytande eyeliner (jag tycker Isadora är bäst) längs den övre fransraden, tjocklek efter tycke och smak. Det krävs lite träning för att få det jämnt.

Jag gillar personligen retrolooken med lite tjockare linje.
Sedan kollar jag fransarna så det inte kladdats eyeliner på dem, isåfall pillar jag bort det. Sedan på med en riktigt bra mascara (t.ex. Max Factor False Lash Effect). Så många drag det går utan att det klibbar ihop sig eller blir klumpar. Efter det målar jag med svart kajalpenna under den nedre fransraden och tar bort överflöd med en torr tops. Slutligen målar jag försiktigt med den flytande eyelinern längs "vattenlinjen", alltså innanför och ovanför undre fransraden. Jag drar ner huden under ögat med handen jag inte målar med för att komma åt bättre och fortsätter hålla ett tag när jag målat klart för att undvika att blinka och få skiten i ögat.

Klart!
Citera
2015-01-27, 20:21
Medlem
Jag är brunögd och tycker ögonen blir stora och fina om man använder nyanser som drar åt lila, kan leka runt med brun-lila, svart-lila etc... Kajal med vinge på ögonlocket förstärker. Samt så kan man dutta lite vitt i ögonvrån (insidan) så får man ett skimmer och ser liksom lite piggare ut! Mina tips
Citera
2015-02-07, 18:37
Bannlyst
Vill man ha anpassade tips efter ögonform, färg, hudton, hårfärg och alla möjliga olika varianter som finns får man faktiskt ta och lägga upp en bild eller helt enkelt nöja sig med youtube. Finns massor där om man tex söker på vad man är ute efter (på engelska).

http://youtu.be/DjSo6XzfOAA

pixiwoo är bra och den här videon visar vad som händer när man gör olika saker, kolla igenom hennes kanal efter fler tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in