2015-01-25, 19:20
Medlem
svensvenglenns avatar
illustrativ bild som förklarar hur det fungerar i sexualliberala samhällen såsom vårat.
https://www.motgift.nu/wp-content/uploads/2015/01/mating.jpg

ett fåtal snygga män lägrar så gott som alla kvinnor. kvinnorna ratar alla utom topp %-en rent utseendemässigt. kvinnorna blir bekräftade gång på gång genom att bli påsatta, men undrar varför ingen någonsin stannar i ett längre förhållande. Det säger sig självt att de snyggaste männen i förlängningen endast kan ha 1st längre seriöst förhållande per person, därav blir majoriteten av kvinnorna utan och lever sex and the city liv tills de är 40 där de klamrar sig kvar genom att knulla relativt snygga män så länge utseendet håller för dem.
de priviligierade männen blir å andra sidan bittra och misogyna över alla fruntimmer som bara knullar snygga män och inte bryr sig ett skit om dem.

bilden avspeglar både mina egna erfarenheter och de i min bekantskapskrets... jag skulle nog säga att jag är en 7a, och har därav sätt på rätt många fruntimmer i mina dagar, dock merparten betydligt lägre rankade än mig själv (många 3or och 4or)! Jag har flera kompisar 30+ som är välutbildade, snälla med bra välbetalt jobb, som inte vart på en dejt eller haft ett seriöst förhållande i hela sitt liv eftersom de är 6or eller 5or på skalan (alltså inte alls fula, utan helt normala).
Citera
2015-01-25, 19:27
Medlem
apelsinhimlens avatar
[quote=svensvenglenn|52020547]illustrativ bild som förklarar hur det fungerar i sexualliberala samhällen såsom vårat.
https://www.motgift.nu/wp-content/uploads/2015/01/mating.jpg

ett fåtal snygga män lägrar så gott som alla kvinnor. kvinnorna ratar alla utom topp %-en rent utseendemässigt. kvinnorna blir bekräftade gång på gång genom att bli påsatta, men undrar varför ingen någonsin stannar i ett längre förhållande. Det säger sig självt att de snyggaste männen i förlängningen endast kan ha 1st längre seriöst förhållande per person, därav blir majoriteten av kvinnorna utan och lever sex and the city liv tills de är 40 där de klamrar sig kvar genom att knulla relativt snygga män så länge utseendet håller för dem.
de priviligierade männen blir å andra sidan bittra och misogyna över alla fruntimmer som bara knullar snygga män och inte bryr sig ett skit om dem.

bilden avspeglar både mina egna erfarenheter och de i min bekantskapskrets... jag skulle nog säga att jag är en 7a, och har därav sätt på rätt många fruntimmer i mina dagar, dock merparten betydligt lägre rankade än mig själv (många 3or och 4or)! Jag har flera kompisar 30+ som är välutbildade, snälla med bra välbetalt jobb, som inte vart på en dejt eller haft ett seriöst förhållande i hela sitt liv eftersom de är 6or eller 5or på skalan (alltså inte alls fula, utan helt normala).[/QUOT

Visst är det så att den med fördelaktigt utseende har förtur på relationsmarknanden och även på flera andra områden i livet.

Den som inte har utseende "med sig" måste tyvärr bevisa så oerhört mycket mer för att bli sedd.

Kom att tänka på hälsoministern Gabriel Wikström som har fått stor uppmärksamhet i både in- och utlandet på grund av sitt utseende och inte på grund av sina kvalifikationer. Och det sistnämnda tycks han inte ha så mycket av.

På något sätt bli samhället bara mer och mer ytligt, enligt mig.
Citera
2015-01-25, 19:29
Bannlyst
Var detta något nytt? Ska du förklara att jorden är runt också?
Citera
2015-01-25, 19:30
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Intressant men kanske lite överdrivet.
Hur många lever som singlar hela livet?
Vore intressant med statistiken.
Jag vet att Sverige har den högsta andelen ensam-hushåll.
Allra mest intressantast hade varit att se det uppdelat efter åldersgrupper.
Citera
2015-01-25, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Intressant men kanske lite överdrivet.
Hur många lever som singlar hela livet?
Vore intressant med statistiken.
Jag vet att Sverige har den högsta andelen ensam-hushåll.
Allra mest intressantast hade varit att se det uppdelat efter åldersgrupper.

Nej, Stockholm är den stad med högst antal singel-hushåll (i Sverige). Vilket är en skillnad.
Citera
2015-01-25, 19:48
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Var detta något nytt? Ska du förklara att jorden är runt också?

jag skulle säga att en grov majoritet framförallt fruntimmer skulle förneka detta faktum
Citera
2015-01-25, 20:24
Medlem
Tror du har rätt fel om utseendet….kvinnor går på utseende absolut men vi gillar också andra saker som charm, humor, stil, begåvning m.m.

Sen kan jag undra varför du tar upp fenomenet, är det ett problem eller?

Jag skulle ändå vilja påstå att en majoritet män och kvinnor har längre förhållanden, t.o.m gifter sig
och skaffar barn. De som aldrig någonsin får till detta är nog tämligen få.
Citera
2015-01-25, 20:30
Medlem
Det är dessutom ett samhällsproblem inför framtiden att allt fler kvinnor blir feminister.

Kvinna => blir feminist => hatar män => inga barn.
Man => ser många kvinnor bli feminister => ogillar => inga barn.
Citera
2015-01-25, 20:38
Medlem
dekarons avatar
Humor ligger högt upp på attraktiva karaktärsdrag.

Synd att underhållare inte är min grej, ganska tråkig som mest.

Den stadigvarande statistiken för hur många män och kvinnor som reproducerat är 40%/80%. Under de miljontals år som människan existerat har 'bara' 40% av männen avlat barn medan 80% av kvinnorna lyckats avla. Därför har det alltid vart ett säkert kort att försöka skaffa sig en dotter för att säkra familjens överlevnad.

Pojkar är ett högriskspel ur en evolutionär synpunkt. Pojkar dör i mycket högre grad än flickor, många önskar flickor helt enkelt för att de är lättare att vårda och löper mindre risk att dö innan könsmogen ålder.
Citera
2015-01-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekaron
Humor ligger högt upp på attraktiva karaktärsdrag.

Synd att underhållare inte är min grej, ganska tråkig som mest.

Den stadigvarande statistiken för hur många män och kvinnor som reproducerat är 40%/80%. Under de miljontals år som människan existerat har 'bara' 40% av männen avlat barn medan 80% av kvinnorna lyckats avla. Därför har det alltid vart ett säkert kort att försöka skaffa sig en dotter för att säkra familjens överlevnad.

Pojkar är ett högriskspel ur en evolutionär synpunkt. Pojkar dör i mycket högre grad än flickor, många önskar flickor helt enkelt för att de är lättare att vårda och löper mindre risk att dö innan könsmogen ålder.

Nej, det handlar mer om sexuell selektion, se TS och det du själv skriver. En arbetslös, ful man har sämre chanser att reproduceras än en arbetslös, ful kvinna.
Citera
2015-01-25, 21:13
Medlem
Citat:
Det är dessutom ett samhällsproblem inför framtiden att allt fler kvinnor blir feminister.

Kvinna => blir feminist => hatar män => inga barn.
Man => ser många kvinnor bli feminister => ogillar => inga barn.

Det är därför insemination har blivit så viktigt för att det här landet ska överleva.

Kvinnor blir allt mer feminister =>Allt fler inseminerar sig för att få barn.

Experterna tror att fler än 2000 st. per år nu inseminerar sig men att när landstingen tar över vilket sker snart kommer siffrorna att kraftigt stiga.
Citera
2015-01-25, 21:26
Medlem
dekarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemDeb
Nej, det handlar mer om sexuell selektion, se TS och det du själv skriver. En arbetslös, ful man har sämre chanser att reproduceras än en arbetslös, ful kvinna.

Delvis; men utöver detta så handlar det om evolutionärt tryck som uttrycker sig varierat hos könen förankrat i hur de söker en partner. Det är större chans att misslyckas att reproducera sig för den part vars enda sexuella marknadsvärde är att uppsöka sex genom ett risktagande samt uppoffrande på flera dimensioner, men framför allt så beror denna siffra på att män inte har livmoder. Det är ett säkert kort i reproduktionens konkurrensmättade värld att bära en livmoder samt att tillhöra det kön som kan åtnjuta uppmärksamhet genom att bara finnas. Män, genom den evolutionära historien, har tvingats utveckla sociala förmågor så som humör för att dölja fysiska svagheter eller sälja en styrka som han tror kommer locka kvinnor att spendera tid med honom.

En roliga nonsensfråga: varför är kvinnor tråkiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in