[quote=svensvenglenn|52020547]illustrativ bild som förklarar hur det fungerar i sexualliberala samhällen såsom vårat.
https://www.motgift.nu/wp-content/uploads/2015/01/mating.jpg
ett fåtal snygga män lägrar så gott som alla kvinnor. kvinnorna ratar alla utom topp %-en rent utseendemässigt. kvinnorna blir bekräftade gång på gång genom att bli påsatta, men undrar varför ingen någonsin stannar i ett längre förhållande. Det säger sig självt att de snyggaste männen i förlängningen endast kan ha 1st längre seriöst förhållande per person, därav blir majoriteten av kvinnorna utan och lever sex and the city liv tills de är 40 där de klamrar sig kvar genom att knulla relativt snygga män så länge utseendet håller för dem.
de priviligierade männen blir å andra sidan bittra och misogyna över alla fruntimmer som bara knullar snygga män och inte bryr sig ett skit om dem.
bilden avspeglar både mina egna erfarenheter och de i min bekantskapskrets... jag skulle nog säga att jag är en 7a, och har därav sätt på rätt många fruntimmer i mina dagar, dock merparten betydligt lägre rankade än mig själv (många 3or och 4or)! Jag har flera kompisar 30+ som är välutbildade, snälla med bra välbetalt jobb, som inte vart på en dejt eller haft ett seriöst förhållande i hela sitt liv eftersom de är 6or eller 5or på skalan (alltså inte alls fula, utan helt normala).[/QUOT
Visst är det så att den med fördelaktigt utseende har förtur på relationsmarknanden och även på flera andra områden i livet.
Den som inte har utseende "med sig" måste tyvärr bevisa så oerhört mycket mer för att bli sedd.
Kom att tänka på hälsoministern Gabriel Wikström som har fått stor uppmärksamhet i både in- och utlandet på grund av sitt utseende och inte på grund av sina kvalifikationer. Och det sistnämnda tycks han inte ha så mycket av.
På något sätt bli samhället bara mer och mer ytligt, enligt mig.