2015-01-25, 03:09
Medlem
Så här ligger det till.

Jag har käkat ~200-300 Klonazepam 2mg'are och 100-200 Alprazolam 1mg (Ksalol) under ca 2-4 månader. Tappat kontroll över mig själv och nu behöver jag råd och hjälp för att lindra min avtändning. Jag får pengar om ca 3 dagar och har 1 Klonazepam kvar.

Kan även tillägga att jag vill sluta med benzo för jag älskar dem alldeles för mycket, det går överstyr och jag fortsätter knapra.

Självfallet så hänger det på mig själv att sluta med benzo, ingen annan kan göra det för mig. Men ge gärna råd för att lindra avtändningen och råd om någon vet metoder eller substitut för benzodiazepiner, för att lindra suget, ångesten etc.

Tack.
Citera
2015-01-25, 03:53
Medlem
SyphaXs avatar
Alkohol är väl den vanligaste och enklaste metoden att lindra bensoabstinens. Blir ju inte riktigt samma sak men då de påverkar samma system i kroppen så slipper du skakningar, ångest, paranoia och andra härliga känslor som hälsar på när man står utan sina piller. Men drick lagom, bara så det tar bort värsta abstinensen. Annars blir det bara en ännu värre karusell ner i bakfylleångest och misär.
Citera
2015-01-25, 03:55
Medlem
Köp några askar Dimor på apoteket, kanske hjälper!
Citera
2015-01-25, 03:58
Medlem
SyphaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Köp några askar Dimor på apoteket, kanske hjälper!

Dimor hjälper ju bara vid opiod/opiat-kriser. Det var väl benso vi snackade om? Men iofs det lär ju knappast förvärra situationen!
Citera
2015-01-25, 04:44
Medlem
Så små mängder och kort tid att det knappast ger någon nämnvärd AT. Bara att sluta, 1-3 öl kan intas om du nu råkar kånna någon AT, men det lär du nog inte göra.
Citera
2015-01-25, 18:55
Medlem
Är själv osäker om avtändningen kommer bli så värst jobbig nu när ni säger sådär, var nog bara nojjig då jag hade en kvar..

Ikto har iof lång halveringstid så lär väl ta ett tag innan det är ute ur kroppen. Är ingen expert precis men iaf kom gärna med fler råd!

Tack!
Citera
2015-01-25, 21:06
Medlem
C-3POs avatar
Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2015-01-25, 23:50
Medlem
orrecrists avatar
Det är bara att bryta & inte tycka så förskräckligt synd om sig själv hela tiden. Men för en mera långvarig nykterhet så bör du ha en plan, kanske NA skulle kunna vara något?
Citera
2015-01-26, 01:37
Medlem
CredFrosts avatar
Själv varit fysiskt beroende (började få kramper när jag slutade cold turkey), försök ta varannan dag och resten lite Baclofen eller 1-2ggr/vecka lite Phenibut. Det senare kan man bli beroende av ganska snabbt och sjuhelvetes AT av så var försiktig!

Kan också hjälpa (om man har disciplin) att trappa ner med hjälp av Diazepam (stesolid). Dock behövs en plan så att du inte bara byter beroende till stess. Fördelen med Diazepam är dock att det är sjukt långverkande så det blir inte så tvära kast för kroppen att tända av.

Lycka till!

/credfrost
Citera
2015-01-26, 08:19
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefant300
Så här ligger det till.

Jag har käkat ~200-300 Klonazepam 2mg'are och 100-200 Alprazolam 1mg (Ksalol) under ca 2-4 månader. Tappat kontroll över mig själv och nu behöver jag råd och hjälp för att lindra min avtändning. Jag får pengar om ca 3 dagar och har 1 Klonazepam kvar.

Kan även tillägga att jag vill sluta med benzo för jag älskar dem alldeles för mycket, det går överstyr och jag fortsätter knapra.

Självfallet så hänger det på mig själv att sluta med benzo, ingen annan kan göra det för mig. Men ge gärna råd för att lindra avtändningen och råd om någon vet metoder eller substitut för benzodiazepiner, för att lindra suget, ångesten etc.

Tack.
Ja ett sug + ångest kan du räkna med, men annars så borde du vara frisk på ngn vecka.
Du har inte käkat så mycket eller så länge att du behöver vara orolig, lite jävligt att sova från början och taskig aptit...men du får knappast kramper eller något som du behöver oroa dej för.
Du tar ett bra beslut att lägga ner ditt Benzo bruk....behöver du de inte i medicinskt syfte så är det en av de mest idiotiska saker du kan ta som berusningsmedel .
Citera
2015-01-27, 22:18
Medlem
Tack för alla svar, tror det kommer fixa sig. Tagit in av det ni har sagt och har gjort upp en plan och den fungerar hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Ja ett sug + ångest kan du räkna med, men annars så borde du vara frisk på ngn vecka.
Du har inte käkat så mycket eller så länge att du behöver vara orolig, lite jävligt att sova från början och taskig aptit...men du får knappast kramper eller något som du behöver oroa dej för.
Du tar ett bra beslut att lägga ner ditt Benzo bruk....behöver du de inte i medicinskt syfte så är det en av de mest idiotiska saker du kan ta som berusningsmedel .

Jag har både tagit dem i medicinskt syfte och för ruset (Alltså den perioden då jag käkade dem, inte nu). Nu ljuger jag för mig själv lite smått.. Jag ville ha åt ruset vid den perioden då jag knaprade för jag har en väldigt stark kärlek till flödderkänslan eller vad man ska kalla det haha.

Tack för allting!
Senast redigerad av elefant300 2015-01-27 kl. 22:23.
Citera
2015-02-02, 19:25
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefant300
Tack för alla svar, tror det kommer fixa sig. Tagit in av det ni har sagt och har gjort upp en plan och den fungerar hittills.

Jag har både tagit dem i medicinskt syfte och för ruset (Alltså den perioden då jag käkade dem, inte nu). Nu ljuger jag för mig själv lite smått.. Jag ville ha åt ruset vid den perioden då jag knaprade för jag har en väldigt stark kärlek till flödderkänslan eller vad man ska kalla det haha.

Tack för allting!
Du är då ärlig mannen, jag vet ju själv hur det är från början....jag fastnade direkt på första "Benzoruset, sedan käkade vi otroliga mängder....detta var på 80 talet!
En polare som nu är död gjorde flera bryt på psykmottagningen, "pixen" var då i ett skåp som inte var svårt att öppna...man slog lite på undersidan så gick det upp......han gjorde 3-4 bryt där så då delade han gott med sig, jag brukade få i en påse på handtaget ett par hundra Mogadon år gången.
Sedan kom Rohypnol som var ofarliga på den tiden.....hade utskrivit som 20 åring 2 st per natt av läkaren....men man tog de så fort man vaknade.....sabbade jobbet under 12 års Benzo, Hash o Amfetamin missbruk, sedan kom Opi in i livet men det är en annan historia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in