2015-01-24, 21:23
Medlem
Hej!

Håller på att försöka testa runt lite i Wireshark men hur börjar man captura? Gick in på capture och sen options: http://puu.sh/eXGTH/3903355653.png men verkar inte kunna ställa in vilket interface(internet connection jag ska ha) som man skulle göra i en guide. Jag kör ethernet och har inte ändrat några inställnigar. Någon som vet?
Citera
2015-01-25, 00:15
Medlem
husalfens avatar
Starta wireshark med administratorrättigheter. I windows kan du högerklicka och starta med 'Run as administrator', i Linux kan du använda sudo eller köra wireshark som root.

/husalfen
Citera
2015-01-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husalfen
Starta wireshark med administratorrättigheter. I windows kan du högerklicka och starta med 'Run as administrator', i Linux kan du använda sudo eller köra wireshark som root.

/husalfen

Stort tack det fungerade
Citera
2015-01-31, 18:28
Medlem
desammlass avatar
måste ställa en fråga om Wireshark hur får man tag på lösen orden på dom som använt nätverket
Citera
2015-02-01, 10:30
Medlem
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Mjukvara (Nätverk)
/Moderator
Citera
2015-02-01, 13:38
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
måste ställa en fråga om Wireshark hur får man tag på lösen orden på dom som använt nätverket

Vilket lösenord är du ute efter? Deras wifi-nyckel, pin-koden på simkortet eller lösenordet till deras konto på familjeliv?
Citera
2015-02-01, 14:56
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vilket lösenord är du ute efter? Deras wifi-nyckel, pin-koden på simkortet eller lösenordet till deras konto på familjeliv?

jag är ute efter fb lösen då jag vet att personen loggat in på fb via mitt trådlösa nätverk och ja jag har lösen ord på nätverket
Citera
2015-02-01, 15:56
Medlem
cykelsadels avatar
Tyvärr kan du inte bara starta wireshark och sedan börja logga trafik på ditt interface. Du kommer alltså bara se trafiken som går via ditt interface som du loggar. Då även Facebook/Flashback (fb?) använder SSL så kommer du inte kunna läsa av lösenordet för som de loggar in med.

Du måste bli MITM för att kunna se detta. Och sedan använda ex SSLStrip för att se användarnamn och lösenord.
Citera
2015-02-17, 13:21
Medlem
zixls avatar
En liten guide som kanske kan hjälpa till.

https://www.youtube.com/watch?v=OtO92bL6pYE
Citera
2015-03-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
jag är ute efter fb lösen då jag vet att personen loggat in på fb via mitt trådlösa nätverk och ja jag har lösen ord på nätverket
Ladda hem cain and able från oxid.it
Citera
2015-03-01, 20:55
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ladda hem cain and able från oxid.it

vart kan jag ladda hem det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera