Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-24, 01:41
Medlem
Hej ! Jag har råkat radera en del saker från min dator som jag inte skulle vet någon om det finns något program som kan återställa eller återskapa datan som är raderad, jag vet ju att tex polisen kan göra sånt när dom beslagtar datorer men är det något man kan göra själv eller måste man lämna iväg datorn och vad kan det då kosta ?

Tacksam för svar
Citera
2015-01-24, 04:08
Bannlyst
Ja det kallas för "System Restore"
Citera
2015-01-24, 08:26
Medlem
Vart kan man köpa det då ?
Citera
2015-01-24, 09:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Återställa data? Menar du datafiler? Raderade kort eller musik som exempel. Eller menar du som rubriken menar - återställa datorn? Te.x fabriksåterställning.
Citera
2015-01-24, 14:35
Medlem
Som sagt så måste du förklarar vilka typer av saker du vill ha tillbaka.

Din rubriken och polis exemplet handlar om 2 helt olika saker. Det är som att blanda ihop trasig datorn med trasig cykel. Båda är trasiga men fixas på olika sätt.

I ena fallet behöver vi också veta vilken typ av datorn och Windows version du har. Märkes dator, byggt datorn och installerat Windows själv, byggt av butik mm.
Senast redigerad av panpo98 2015-01-24 kl. 14:40.
Citera
2015-01-24, 18:57
Medlem
Jag är ledsen att jag uttryckte mej fel det är programen i datorn jag vill ha tillbaka Alltså typ bilder filmer och musik som har blivet raderade av misstag
Citera
2015-01-24, 19:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kannogonhjalpamej
Jag är ledsen att jag uttryckte mej fel det är programen i datorn jag vill ha tillbaka Alltså typ bilder filmer och musik som har blivet raderade av misstag

Testa detta program som är gratis -> https://www.piriform.com/recuva

I annat fall tungviktaren, men kostar pengar -> http://file-scavenger.en.softonic.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in