Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
Jag skulle nog börja med att kontakta skatteverket och fråga vilka internetsajter som baserades utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) under perioden 2009-2012. Sedan får du själv avgöra om du vill vara ärlig eller inte men får du brev har dom koll på en eller flera av sidorna du spelat på och möjligtvis ett eller flera nick du använder. Du är ju inte först ut i denna situation så kolla länkarna bl.a. jag postade och läs hur andra gjort.
Just för mig är det endast PS som betyder något och där finns det ganska konkreta texter som menar att det låg utanför EES innan feb 2012 då de flyttade sitt säte till Malta. (rätta mig om inkorrekt)
Jag har läst hela tråden
skatteverket på krigsstigen på pokerforum.nu och fått en hel del svar på mina funderingar. Den rekommenderas. Dock finns det inga konkreta/ultimata råd att följa vad det kommer till att hantera brevet, folk verkar ha hanterat det olika.
Här är en yttring;
-Får hem brevet
-Svarade på brevet med mina siffror jag själv räknade ut
-SKV återkom med besked vad jag blev skyldig
-Jag betalade in & överklagade med argument om varför jag inte skulle betala in så mkt
-SKV nekade överklagan(vilket är 100% standard för alla)
-Jag överklagar till förvaltningenrätten
Och han kommer fortsätta överklaga. Han anlitade en jurist omgående. Kan också tilläggas att hans fall skiljer sig på det sätt att han är en highroller och jag en lowroller.
Det känns ändå rätt att det borde finnas en tråd på FB som också hanterar ämnet.