Citat:
Ursprungligen postat av
ForthOne
Efter mycket rekande efter bra spots så har jag insett att det är svårare än jag trodde att finna en plats där människor inte rör sig. Det rör sig tamefan folk vart man än är
Jag kan ha hittat en spot som kan fungera. Den ligger off och förhoppningsvis ingen plats där människor besöker. Det växer dock gran och en del björk runt omkring. Jorden är en blandning av sand och jord. Jag har inte hunnit testa PH värdet men jag gissar på att jorden är aningen för sur. Om PH värdet ligger aningen för lågt så har jag tänkt kalka. Bör jag göra något mer eller är det bara att slänga på koskit/p-jorden över, efter kalkningen?
Eller kan jag skita i det totalt eftersom jag kör raisedbeds?
När du letar efter spots måste du tänka lite annorlunda. Det ska va fult, obekvämt och gärna högljutt, nära en motorväg eller ett tågspår till exempel, där har människor ingen direkt anledning att strosa så att säga.
Är man i området på jobb är jag ganska övertygad om att man inte tar en avstickare 25 meter in i ett otympligt område, och gör man det ändå så ska du ha otur om den här vägarbeteran eller skogsröjaren vet vad fan han kollar på utan att leta efter det.
För övrigt så kan du ju läsa tråden 5 sidor innan du postar frågor som blivit besvarade 10 ggr innan, du behöver mylla ner kalket samt ha ett bottenlager precis som du är inne på,
(FB) Utomhusodling 2015