2015-07-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmillimeter
Jag slängde dom för jag visste inte var det var för frön. Var säkert nå skitfrön. Hittade en massa frön i budsen när jag köpte en femma för en massa år sedan

då gjorde du rätt i att slänga dom, frön som man hittar i budsen går inte att odla utomhus här i sverige.
Citera
2015-07-20, 18:47
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
då gjorde du rätt i att slänga dom, frön som man hittar i budsen går inte att odla utomhus här i sverige.
Varför inte?
Om gräset hade varit odlat utomhus här i Sverige då?
Senast redigerad av DirtyNorth 2015-07-20 kl. 18:51.
Citera
2015-07-20, 19:05
Medlem
Snacka goja, frön som hittas i buds går visst att odla här, det beror helt på vilken strain det är! ^^
Citera
2015-07-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Varför inte?
Om gräset hade varit odlat utomhus här i Sverige då?

då hade det funkat, men oddsen på att han ska ha fått tag i utomhus-odlat svenskt weed är inte stor så jag försöker bara skydda folk från onödigt arbete, vill man odla så beställ riktiga frön istället för att lägga ner massa arbete och "hoppas" att fröna man planterar är auto när chansen är 5-10% på att dom är auto.

klart det går att odla om man vill ha en planta utan buds då det i princip alltid är regular-frön, vilket som sagt inte funkar att odla i sverige.
Citera
2015-07-20, 19:53
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
då hade det funkat, men oddsen på att han ska ha fått tag i utomhus-odlat svenskt weed är inte stor så jag försöker bara skydda folk från onödigt arbete, vill man odla så beställ riktiga frön istället för att lägga ner massa arbete och "hoppas" att fröna man planterar är auto när chansen är 5-10% på att dom är auto.

klart det går att odla om man vill ha en planta utan buds då det i princip alltid är regular-frön, vilket som sagt inte funkar att odla i sverige.

Med en bra säsong så kan man sätta fröna i början av maj och ha hela september ut, 4-5 månader. Köpa 4 påsar jord och sätta frön är då inga problem, du generaliserar lite för hårt.
Citera
2015-07-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvmacka
Med en bra säsong så kan man sätta fröna i början av maj och ha hela september ut, 4-5 månader. Köpa 4 påsar jord och sätta frön är då inga problem, du generaliserar lite för hårt.

vad snackar du om? vanliga regular-frön börjar blomma när solen är uppe 12 timmar om dagen. det händer i mitten på september i sverige, sen tar det 2 månader för plantan att bli klar och då är vi inne på mitten av november.

auto-frön däremot kan man däremot odla mellan maj och september.
Citera
2015-07-20, 21:27
Medlem
Citat:
vad snackar du om? vanliga regular-frön börjar blomma när solen är uppe 12 timmar om dagen. det händer i mitten på september i sverige, sen tar det 2 månader för plantan att bli klar och då är vi inne på mitten av november.

This.

Förövrigt kostar frön gjorda för vårt klimat runt 5kr styck, inte precis något att snåla över.
Citera
2015-07-20, 22:00
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:

Det finns earlys också med andra sol/mörker cykler som är annorlunda än den vanliga 12/12
Citera
2015-07-21, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodertuckk
Härligt, vilka bjässar! Första gången jag kör DP, men måste medge att jag hittills är positivt överraskad! Tuffar på fint utan knappt någon tillsyn alls. När satte du dina?

Mitten på april sattes dom inne i drivhus sen efter det planterade jag om dom till större krukor och i mitten på Maj så åkte dom ut i det fria. Ja fröna har funkat fint kör 3 white widow och 3 holland hope men en av hh har dött.

Hoppas att dom börjar blomma snart med
Citera
2015-07-21, 18:50
Medlem
Helt sjukt att det fortfarande diskuteras om bagseeds fungerar eller ej. Samma diskussion varje jävla år.
Citera
2015-07-22, 16:28
Medlem
Var ute och kikade till dom idag, Den som kommit längst in i blom är en norden blue eller Thor, blandat ihop dom. Men den luktar verkligen gammal sur soppåse, sött och surt på samma gång. Helvete, hoppas den smakar bättre.
Citera
2015-07-24, 19:18
Medlem
SuperCheeses avatar
http://imgur.com/DKOy3u8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in