• 1
  • 2
2015-01-22, 11:32
Medlem
Hej, jag ska börja med medicinen Artarax pga mina sömnbesvär. Medicinen var tänkt för att hjälpa mig att sova bättre. Har en fråga; Kommer jag bli trött på morgonen när jag vaknar efter att ha tagit medicinen? Kommer det bli svårt för mig att vakna? Känner man sig trött under resten av dagen?

Väldigt tacksam för svar
Citera
2015-01-22, 11:38
Medlem
Polyklorfenols avatar
Jag blev inte trött av Atarax, men det kanske varierar.
Citera
2015-01-22, 11:41
Avstängd
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257
Hej, jag ska börja med medicinen Artarax pga mina sömnbesvär. Medicinen var tänkt för att hjälpa mig att sova bättre. Har en fråga; Kommer jag bli trött på morgonen när jag vaknar efter att ha tagit medicinen? Kommer det bli svårt för mig att vakna? Känner man sig trött under resten av dagen?

Väldigt tacksam för svar

Antar du menar Atarax, på vissa hjälper den vad jag har hört, men av egen erfarenhet så bet den inget på mig. Och nej tror inte du kommer vara trött på morgonen, den skrivs väl ut som pollenallergi medicin med så det är ingen stark sak mer ett socker piller.

Mvh aband
Citera
2015-01-22, 11:41
Medlem
bobilobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257

Väldigt tacksam för svar

atarax är känt för att få folk att bli sängliggandes längre på mornarna. prata med din läkare och fråga om en bättre medicin än atarax som inte är att rekommendera till sömnbesvär.
Citera
2015-01-22, 12:04
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
så det är ingen stark sak mer ett socker piller.
Skitsnack. Många blir extremt trötta av det. Inklusive jag.
Dessutom blir jag helt körd i huvudet av det och det blir trafikfarligt för mig att framföra ett fordon under påverkan av Atarax.
Så det är snarare extremt starka grejer.
Citera
2015-01-22, 12:29
Medlem
norrlandsguldares avatar
För mig fungerade medicinen väldigt bra. Jag tog tabletterna i ett år och slutade sedan när jag märkte att de hjälpt mig att få tillbaka mina vanliga sömnrutiner. Jag blev inte trött och slö på morgonen - snarare utvilad eftersom jag kunde gå och lägga mig så tidigt som klockan nio på kvällen med hjälp av dem.

Att effekten är densamma som sockerpiller är naturligtvis inte sant. Precis som med alla läkemedel så fungerar en del bättre för vissa än för andra.
Citera
2015-01-22, 12:34
Avstängd
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Skitsnack. Många blir extremt trötta av det. Inklusive jag.
Dessutom blir jag helt körd i huvudet av det och det blir trafikfarligt för mig att framföra ett fordon under påverkan av Atarax.
Så det är snarare extremt starka grejer.

Ok då har vi delade uppfattningar
Citera
2015-01-22, 15:49
Medlem
Det är ju väldigt inviduellt. Skulle säga nej du kommer inte känna sv det dagen efter så länge du inte tar en jäkla stor dos.
Atarax är en perfekt medicin mot bakfylle ångest.
Man tänker inte lika mycket när man tar det och oron försvinner. Därför det används mot sömnbesvär.
Citera
2015-01-22, 15:56
Medlem
Perriss avatar
Det är ett sådant preparat som kan slå väldigt olika, vilket tråden också vittnar om. En stor grupp känner inte av det alls och kan käka det som flingor i frukostfilen i princip. Sen finns det andra, som jag, som tar en liten ynka tablettsate som gör att jag oftast kinesar likt ett praktfyllo när det tjongar in och dessutom tyvärr ger mig känslan av att hela huvudet är instucket i en gigantisk hushållsost hela dagen efter. Riktigt seg i kolan. Så, det är helt enkelt bara att prova och hoppas på att det ger den effekt du hoppas på, annars är det bara att knacka på hos farbror doktorn och fråga efter nåt annat smarrigt.

/perris
Citera
2015-01-22, 16:03
Medlem
Jag har fått både Atarax och mirtrazapin mot sömnbesvär. Visst blir man sömnig, men man förblir sådan också under de närmaste tre dagarna... Har man planerat att sova några dagar i sträck så antar jag att det är perfekt.
Citera
2015-01-22, 20:01
Medlem
Varför inte prova och se? Ingen vet hur just du kommer att reagera.
Citera
2015-01-22, 23:10
Medlem
lucifersatans avatar
De flesta blir trötta av den de första gångerna sen bygger kroppen upp tolerans efter ett tag.
Nej, du lär inte märka av någon trötthet nästa dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in