2015-01-22, 09:54
Medlem
Jag sitter ofta och stör mig på vad jag kallar extremhumanister, folk som bara tror människan har rättigheter, alltid kommer med extremt dåliga argument som:

''Om vi gör så så är vi lika dåliga som dem'' (Ja de har en egen grundlag som de anser gälla i hela världen, eller ja kanske hela universum) - Det är dessa defekta människor som gjort samhället verkningslöst mot all skit och en guldgruva för kriminella och terrorister, för enda man kan göra är ju att behandla dessa bättre för att inte vara lika dålig själv. Sen har de uppenbarligen ett väldigt svagt logiskt tänkande eftersom de så snabbt och ogenomtänkt alltid kommer med svar. Inget förstående för vad rättvisa är ingen förstående för vad ansvar är, alltid bara en strikt egen uppfattning/låsning om allt, allt som inte stämmer överens med deras tankemönster är skrämmande för dem.

Jag undrar också om det finns något dessa defekter tillför samhället förutom i sin egen föreställningsvärld? Jag har svårt finna något positivt med dem, vad anser andra om detta?
Citera
2015-01-22, 10:01
Medlem
Diamondgrits avatar
Mer exakt vilka rättigheter tycker du att dessa extremhumanister tycker att människor har?
Citera
2015-01-22, 11:19
Medlem
O-Lyckligs avatar
Ja, förtydliga gärna... Just nu känns det som om du hänvisar till, de få, kristna som praktiserar sin "vänd andra kinden till" princip, och det kan väl inte vara fel?

Tycker du att jag är en besserwisser? Ge mig då ett skäl att vara en, här!
Citera
2015-01-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Ja, förtydliga gärna... Just nu känns det som om du hänvisar till, de få, kristna som praktiserar sin "vänd andra kinden till" princip, och det kan väl inte vara fel?

Tycker du att jag är en besserwisser? Ge mig då ett skäl att vara en, här!

Det är så fel och defekt det kan bli enligt mig, sen att de går in och försvarar olika förbrytare på stötande sätt särskilt för anhöriga till drabbade. Säg att man skulle åka ut för grovt brott på nåt sätt så är ju en sån provokation det sista man vill höra.

Jag vet dock inte om det bara är kristna som hör till ''extremhumanisterna''

Det är ju dessa defekta element som orsaker att fel personer skuldbeläggs, för enl deras lag får man ju inte ens försvara sig utan att man bli lika dålig. Mao borde dessa element egentligen höra hemma på dårhus då de saknar grundläggande förmåga att dels förstå dagens samhälle, dels att inte kunna fungera normalt i det, det enda dem gör är att sprida sin skit genom manipulation likt kriminella ligor dock utan att begå något kriminellt. De lever bara för att sprida sin defekta världsbild helt enkelt, har svårt förstå vad de tillför demokratin...
Citera
2015-01-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Mer exakt vilka rättigheter tycker du att dessa extremhumanister tycker att människor har?

Menar att de tycks leva i en fantasivärld där det bara finns rättigheter, människor är alltid offer osv.
Citera
2015-01-23, 00:11
Medlem
Tänk t ex en tjej som blir mobbad av psykiskt starka mobbare som lärt sig stå emot de vuxna och bara ser de som fjantar som lever i en fantasivärld, en flicka de mobbar kanske slår till en av dem efter trakasserier, och får sedan skulden för att hon försvarade sig med en handling och anses vara lika dålig bara i ett svep, hon tar självmord då hon känner att alla är emot henne. Mobbarna kan bara skratta åt offret och hela samhället som i själva verket är ett offer för extremhumanisternas manipulation, de har ju praktiskt sett satt osynliga klor i henne som får henne att må dåligt.

Sen bara logiken hur de likställer olika människor i ett svep på helt utan riktiga grunder, det är som att dem bara väntar på att få ge fel person skulden. De saknar uppenbarligen förmågan att kunna skilja på saker på ett realistiskt sett, mao de är rent defekta, de har även en förhöjd självuppbygd falsk självkänsla som grundar sig på fantasi och sagor ja vad mer kan man säga...

Ett exempel var när jag gick i sexan, då attackerade en kriminell person som gick 8-9an mig, jag lyckades sparka han på smalbenet och han fick sluta, fittläraren kommer direkt och säger att jag gjorde lika fel som han. Hon tar alltså parti för den som skapade hela situationen och skyller allt på att jag försvarade mig, enl svensk juridik är detta rakt åt helvete, ska såna defekta element ens få sätta sin fot på en skola?
Citera
2015-01-23, 10:16
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenMan
Ett exempel var när jag gick i sexan, då attackerade en kriminell person som gick 8-9an mig, jag lyckades sparka han på smalbenet och han fick sluta, fittläraren kommer direkt och säger att jag gjorde lika fel som han. Hon tar alltså parti för den som skapade hela situationen och skyller allt på att jag försvarade mig, enl svensk juridik är detta rakt åt helvete, ska såna defekta element ens få sätta sin fot på en skola?
Du måste ju tänka på att lärare ofta blir just lärare (skitjobb med dålig lön där man måste umgås med ungar hela tiden) för att de inte kan bli något annat. Din lärare var ju dum i huvudet helt enkelt. Har ju ingenting med humanism att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in