Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-21, 14:32
Medlem
shape.the.futures avatar
Det här funderade jag på nu, om man fått ett svar i en tråd, är det offtopic att bara tacka för svaret? Blir det typ "trams"?
2015-01-21, 14:45
Moderator
blomvattnares avatar
Trams blir det inte, men OT är det. Ett "tack" tillför ju inget till diskussionen.
2015-01-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Trams blir det inte, men OT är det. Ett "tack" tillför ju inget till diskussionen.

Fast om vi säger såhär. Jag skapar en tråd som handlar om att fixa till ett script i Python som jag har problem med. En medlem kommenterar ett förslag hur man kan göra för att lösa det. Jag tackar för hjälpen. Då vet läsaren av inlägget att lösningen fungerade.
2015-01-21, 14:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Fast om vi säger såhär. Jag skapar en tråd som handlar om att fixa till ett script i Python som jag har problem med. En medlem kommenterar ett förslag hur man kan göra för att lösa det. Jag tackar för hjälpen. Då vet läsaren av inlägget att lösningen fungerade.
Det är svårare att bedöma när det handlar om forum man inte moddar själv. Det låter rimligt att i sådana trådar kunna tacka, särskilt om man även lägger till att "jag provade och det fungerade". Då vet ju trådens läsare att den föreslagna metoden har provats också.

Men de som modererar sådana trådar är ju förstås de som bäst kan svara.

I krimtrådar är det andra typer av tack;

"När kommer domen?"

"23 januari"

"Tack!"

Sådana "tack" kan ju tas bort.
2015-01-21, 14:55
Medlem
shape.the.futures avatar
Så, vad är sannolikheten att man får en varning snarare än att inlägget bara tas bort då?
2015-01-21, 14:58
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Så, vad är sannolikheten att man får en varning snarare än att inlägget bara tas bort då?
Jag har aldrig delat ut någon varning för ett tackinlägg. Hur andra moderatorer gör vet jag inte, men jag har nog aldrig sett någon utdelad varning för sådant.
2015-01-21, 15:00
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det här funderade jag på nu, om man fått ett svar i en tråd, är det offtopic att bara tacka för svaret? Blir det typ "trams"?

Här kan du läsa mer...

(FB) Inlägg som bara innehåller tack
2015-01-21, 15:11
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Här kan du läsa mer...

(FB) Inlägg som bara innehåller tack

Jahopp, då åker man väl på en varning för att man inte sökt innan...........

TACK
2015-01-21, 15:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Jahopp, då åker man väl på en varning för att man inte sökt innan...........

TACK

Du klarar dig denna gången...

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in