För kanske 1-2 veckor sedan började detta. NÄSTAN varje morgon jag vaknar så har min vänstra hand domnat, det känns helt bedövat, har verkligen ingen känsel i den, för det mesta dras bedövningen i lillfingret och området däromkring, tummen och pekfingret är det som brukar minst vara domnat, annars är nog hela min vänstra hand bedövat eller liknande.
Jag har undrat nu i ett par dagar vad detta är, om det är så att jag råkar sova på min hand varje natt (har jag inte märkt av dock).
Det händer inte varje natt, men väldigt ofta! Ungefär varannan natt eller mer än det, cirka 70% chans att jag fått domningarna varje morgon de senaste 1-2 veckorna skulle jag säga.
Idag fick jag det igen, men det efter jag vaknade för 3:e gången.
Hade alarm kl 7, och det hela var ok, fortsatt sov till kl 8 och kände mig ändå trött, så tog och fortsatt till 9 och skulle då vakna upp, då känner jag att handen är helt domnad igen.
Funderar om det är något farligt eller dylikt. Är helt osäker hur jag ligger på natten, kan ju hända jag ligger på handen, men ska det verkligen bli så bedövat?
Denna känsla går bort oftast inom någon minut eller så, kanske halv minut dessutom.
Jag personligen tycker det är en ganska skön känsla men samtidigt väcker det tankar och oro om vad som orsakar det, så det inte är nå fel eller liknande.
[edit]
Googlat (som enligt flickvännen man ej ska göra) funnit bl.a detta:
http://www.aftonbladet.se/halsa/kvinnlighalsa/article13665168.ab
Dock har jag aldrig ännu fått denna domningen på dagtid, endast då jag liksom vaknar.