2015-01-21, 01:09
Medlem
CureMes avatar
Någon som provat? Skall serveras till vaniljglass, vill ge myltan en lite vuxnare smak.
Citera
2015-01-21, 15:02
Medlem
Har inte testat, men tanken låter faktiskt inte helt tokig! Testa i liten mängd så du inte förstör myltan om det inte skulle funka, och så skriver du här sen, för om det funkar så ska jag definitivt testa det! =)

Alternativt så kanske man skulle kunna ha i lite Lakka Hjortronstarkvin (inte den billiga skitvarianten) om man vill få lite sting i det utan att förstöra smaken eller ge en stark spritsmak!
Citera
2015-01-22, 01:34
Medlem
CureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sanctus
Har inte testat, men tanken låter faktiskt inte helt tokig! Testa i liten mängd så du inte förstör myltan om det inte skulle funka, och så skriver du här sen, för om det funkar så ska jag definitivt testa det! =)

Alternativt så kanske man skulle kunna ha i lite Lakka Hjortronstarkvin (inte den billiga skitvarianten) om man vill få lite sting i det utan att förstöra smaken eller ge en stark spritsmak!

Det finns även en hjortronlikör... Men då jag bara ska ha en liten slatt och jag redan har rom hemma så tänkte jag testa med det. Återkopplar efter helgen med resultat.
Citera
2015-01-23, 15:58
Medlem
Jag var med i en mattävlingen en gång och där rörde vi ihop hjortron, mörk rom och lite jalapeno. Sen silade vi bort kärnorna och kokade med socker och fick en gjortronsås med aningen aningen chilismak, ingen hetta. Lite citron också har jag för mig. Serverades till hälsingeostkaka och blev sjukt gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in