2005-09-24, 18:40
Medlem
Samhains avatar
Vad är det som gäller när någon bryter mot regeln om köp/sälj egentligen?

Idag har det varit två likartade fall där två användare som varit registrerade ungefär lika länge brutit mot samma regel men medans den ena blir varnad så bannas den andra.

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=251078

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=251237

Görs det skillnad på vad som är uppe till köp/försäljning eller är det bara godtycke som avgör vilket straff som utdelas?
Citera
2005-09-24, 18:44
Medlem
StorMammas avatar
Hej Samhain, jo, det ÄR en viss skillnad!

Frågar du efter droger i forumet, så åker du ut.
Det står i reglerna, så visst beror det litet på VAD som efterfrågas.....
Citera
2005-09-24, 18:45
Medlem
StorMammas avatar
Jag slänger in detta citat från reglerna:

1.1. Alla former av handel (köpes/säljes/skänkes/bytes) av varor och tjänster är förbjudet. Detta är ett diskussionsforum, inte en plats där man postar annonser. Är du osäker så kontrollera i första hand om din planerade post inte lämpar sig bättre på webbplatsen Popmart.se. I andra hand så kan du även fråga en moderator innan du postar.
Med undantag för tre forum (Passwords, Warez och P2P) är det inte heller tillåtet att uppmana användarna att skicka privata meddelanden (PM) till dig som ett led i en uppgörelse.
Det ska tydligt framgå av användarens post att man inte söker affärspartners av något slag. Ser det mer ut som en affär än en diskussion där alla användare kan delta öppet så resulterar det i en varning, samt att inlägget raderas. Den som postar inlägg där man önskar köpa eller sälja narkotika eller piratkort blir automatiskt avstängd från forumet, utan varning.
(Övriga personer hänvisas till: http://www.popmart.se.)

Så, om vi nu skall vara riktigt strikta, så hade shard kunnat bli bannad utan notering i forumet.
Citera
2005-09-24, 18:47
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Hej Samhain, jo, det ÄR en viss skillnad!

Frågar du efter droger i forumet, så åker du ut.
Det står i reglerna, så visst beror det litet på VAD som efterfrågas.....

Tackar för snabbt och klargörande svar. Då förmodar jag att den ena frågade efter droger och den andra inte.
Citera
2005-09-24, 18:48
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Tackar för snabbt och klargörande svar. Då förmodar jag att den ena frågade efter droger och den andra inte.
Den andra ville sälja datorprogram...

/Cody
Citera
2005-09-24, 18:50
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Den andra ville sälja datorprogram...

/Cody

Aha då är mysteriet löst. Tack för svaret.
Citera
2005-09-24, 19:00
Medlem
StorMammas avatar
Hm,

Kanske skall jag börja klargöra att det var efterfrågan av illegala substanser folk frågat efter när de bannats.....
Citera
2005-09-24, 19:11
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Hm,

Kanske skall jag börja klargöra att det var efterfrågan av illegala substanser folk frågat efter när de bannats.....

Jag hade faktiskt missat att man bannades direkt om man efterfrågade droger. Hade jag vetat det i kombination med vilka forum du modererar så hade jag nog kunnat räkna ut det alldeles själv men visst kunde det vara en bra ide att skriva ut det i samband med banningen.
Citera
2005-09-25, 00:07
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Jag hade faktiskt missat att man bannades direkt om man efterfrågade droger. Hade jag vetat det i kombination med vilka forum du modererar så hade jag nog kunnat räkna ut det alldeles själv men visst kunde det vara en bra ide att skriva ut det i samband med banningen.

Missat? Vad sägs om att läsa reglerna........

Den som postar inlägg där man önskar köpa eller sälja narkotika eller piratkort blir automatiskt avstängd från forumet, utan varning.
Citera
2005-09-25, 00:41
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Missat? Vad sägs om att läsa reglerna........

Den som postar inlägg där man önskar köpa eller sälja narkotika eller piratkort blir automatiskt avstängd från forumet, utan varning.

Stormamma påpekade det mycket vänligt för några timmar sen så jag förstår faktiskt inte vad du bjäbbar om men det är ju iofs bra att du som moderator kan reglerna
Citera
2005-09-25, 07:39
Medlem
Alladins avatar
Hur är det med receptbelagda läkemedel och dopingklassade preparat, de är ju inte narkotikaklassade?
Citera
2005-09-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Hur är det med receptbelagda läkemedel och dopingklassade preparat, de är ju inte narkotikaklassade?
Ja, och lagen om hälsofarliga varor (narkotika som ännu inte klassats)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in