2015-01-20, 15:49
Medlem
theGrus avatar
Hej!
Lyckades tappa parfymflaskan i golvet imorse så nu är har själva "munstycket" lossnat från fästet och röret inuti med fjädern har böjt sig. så det går inte att få ut någon parfym kan man på något sätt fixa det? (bifogar bilden på flaskan så ni fattar hur det ser ut. inte världens bästa, men jag hoppas man fattar...)

det nedtryckta "munstycket" och det böjda röret i flaskan: http://i.imgur.com/63sIn0W.jpg
flaskan utan "munstycket": http://i.imgur.com/4R1NS8X.jpg
Citera
2015-01-20, 15:56
Medlem
Det är väl bara att skruva av själva "pumpen" och skruva det en ny med samma gänga?
Citera
2015-01-20, 15:57
Medlem
theGrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllegris99
Det är väl bara att skruva av själva "pumpen" och skruva det en ny med samma gänga?

Den går inte att lossa på... har själv försökt och läst om andra som försökte (med tång) men inte fått loss den.
Citera
2015-01-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theGru
Den går inte att lossa på... har själv försökt och läst om andra som försökte (med tång) men inte fått loss den.
Om det är så att det inte går att skruva loss, så är det nog så att man får bända upp det med tång och sedan hälla över på en nya flaska. Om det inte ens går att bända upp så får man väl borra ett litet hål och sedan hälla över på en ny flaska.
Bättre alternativ än så har jag tyvärr inte.
Citera
2015-01-20, 16:05
Medlem
theGrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllegris99
Om det är så att det inte går att skruva loss, så är det nog så att man får bända upp det med tång och sedan hälla över på en nya flaska. Om det inte ens går att bända upp så får man väl borra ett litet hål och sedan hälla över på en ny flaska.
Bättre alternativ än så har jag tyvärr inte.

Okej, tack för tipset
Citera
2015-01-21, 14:55
Medlem
Jag har typ samma problem. Själva sprutmekanismen på en flaska har slutat fungera, eftersom "knappen" eller vad man ska kalla det för, har ramlat bort. Nu kan jag inte få ut någon parfym, vilket är rätt värdelöst när det gäller en i princip full flaska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in