2015-01-20, 15:38
Medlem
Hej!

Jag har ett sparkonto hos SEB, samtidigt så har jag ett annat konto där mitt kort är kopplad, jag har märkt att så fort jag behöver nåt, då för jag över från sparkonto via mobilen till kontot där mitt kort är kopplad och det har gjort att jag har noll kontroll över mina utgifter. Om man vill låsa sina pengar, vilken bank är bäst tycker ni? jag vill helst ha en separat bank som ger bra ränta.
Citera
2015-01-20, 17:09
Medlem
Diablo1118s avatar
Är det inte bättre att försöka få kontroll på dina utgifter istället?
Om nu det är så svårt så är det bara att öppna på valfri bank ock testa. Är du inte nöjd byt till någon annan.

Så här ser min lista ut över de banker jag tycker passar mig bäst:

1. Länsförsäkringar
2. Handelsbanken
3. SEB
4. Swedbank
5. Forex
6. Nordea

Sen finns det mindre aktörer också och bland dem tycker jag Forex är ett bra alternativt speciellt med tanke på att de har bra öppettider. Ica har jag hört mycket positivt om men har aldrig testat dem.

Själv använder jag idag SEB där har jag mitt lån samt betalar räkningar och får in lön.
Länsförsäkringar har jag ett sparkonto som jag snart kommer avsluta men använder också deras kort mest då jag ännu inte orkat lära mig koden till kortet på SEB.

Avanza och Nordnet använder jag för ISK, fonder och aktier.
Har sparkonto även på marginalen och Santander som erbjuder bättre ränta.

Är kund men slutat använda deras tjänster i handelsbanken, skandiabanken, forex, bank2 samt några till som jag inte kommer ihåg.
Citera
2015-01-20, 18:38
Medlem
Skaffa Skandiabanken och för över de som du vill spara dit och behåll resterande som du kan handla för.

Men du kan ju bara skaffa ett visa där också och spendera dom där istället. Som den andra skrev, lär dig hålla i dem istället.
Citera
2015-01-21, 08:10
Medlem
vad säger ni om den här banken då?

http://www.carnegie.se/sparkonto?utm...icer_sparkonto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in