2015-01-19, 16:48
Medlem
Tjena!
Har under längre tid gått och funderat över att köpa en ny pc. Har även varit inne på Xbox One och Wii U, men det hör inte hit. Just nu har jag en Acer Aspire v3-571g som är okey.

Denna dator såg jag idag på Komplett och tänkte genast att den verkade mycket prisvärd. Vad tycker ni?

https://www.komplett.se/komplett-entry-gamer/10876

Jag har noll erfarenhet av att bygga datorer btw, så är inte direkt helt 100 på att försöka mig på det.

Spel som jag spelar (Och vill kunna spela med bättre prestanda):

CS:GO
Battlefield 4
Rome: Total War 2
Skyrim

Vill kunna spela kommande spel som:
The Division
Witcher 3: Wild Hunt
Battlefront

Vore det klokare att köpa ett Xbox One i så fall?

Tack för svar.
Citera
2015-01-19, 16:58
Medlem
kinky_Ms avatar
Den datorn kommer få kämpa för att klara de nya spel du nämner. Troligen kommer de inte gå att spela med OK FPS. Kanske om du kör på lägsta grafikinställningen i låg upplösning.
Citera
2015-01-19, 17:23
Medlem
Skulle inte köpa.
Citera
2015-01-21, 19:11
Medlem
Hmm, okey. Tack för svaren.

Jag lutar faktiskt starkt mot att köpa en Xbox One.
Har alltid varit en PC-kille, men spel är alltid optimerade till konsolerna = Spelen ser så bra ut som möjligt/Presterar så bra som möjligt.

Xbox One ca pris = 3500 kr + spel för 599 kr.

Okey PC pris = 6-10 000 + Skärm och kabel minimum 1200 kr
Citera
2015-01-21, 20:00
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hijklu
Jag lutar faktiskt starkt mot att köpa en Xbox One.
Har alltid varit en PC-kille, men spel är alltid optimerade till konsolerna = Spelen ser så bra ut som möjligt/Presterar så bra som möjligt.
Upplösning, fps och andra grafikeffekter går att skruva upp mycket högre på en bra speldator. Witcher 3 är inte optimerad för konsol.
Citera
2015-01-21, 22:15
Medlem
MrInnocents avatar
Kolla på Sweclockers begagnat marknad så kan du hitta en mycket bättre dator för samma pengar.
i den där var varken grafikkort eller processor något som är direkt prsvärt i längden.
Xbox One kan vara ruggigt prisvärt om man nu inte vill spela i bättre grafik och ha möjligthet att byta ut delar efter hand. tänk på att de redan pressar ut allt de kan ur den och du isf får leva med den grafiken som är nu, Är inte många spel som faktiskt kör i fullHD ens då den inte är nog kraftfull.
Citera
2015-01-21, 22:20
Medlem
Schwindelfreis avatar
Mitt förslag är att du snickrar ihop din egen maskin, då kan du få en grym PC som klarar ovannämnda spel med god marginal för ca 5.000 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in