2025-07-17, 10:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Är inte Björn Skifs en man som absolut ingen kan tycka illa om?

Uppfattat honom som genomsympatisk. Han har hållit sig borta från stök, kändistramset, skandaler osv. Bra musik, roliga filmer framför allt Strul. Önskade att jag var mer på hugget på 80-talet och gått på Badrock-konserterna. Förresten mycket från 70-80-talet i Sverige som var grymt bra och som jag tog för givet då och tänkte att det där kan man göra senare.

Önskar Björn med familj lycka till och tackar för allt han gjort så här långt.
Citera
2025-07-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Uppfattat honom som genomsympatisk. Han har hållit sig borta från stök, kändistramset, skandaler osv. Bra musik, roliga filmer framför allt Strul. Önskade att jag var mer på hugget på 80-talet och gått på Badrock-konserterna. Förresten mycket från 70-80-talet i Sverige som var grymt bra och som jag tog för givet då och tänkte att det där kan man göra senare.

Önskar Björn med familj lycka till och tackar för allt han gjort så här långt.
Artisternas mellanmjölk :-)

Funkar för mig, haha.
Citera
2025-07-17, 10:54
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Blir tjurig när man säger att demens främst drabbar de anhöriga. Dementa har ofta en en helt otrolig ångest, de vill hem, förstår inte, letar efter bilen, efter sin barn...

Det börjar så. Sen blir det blöja, haklapp, matning, lavemang och kateter. Just frontallobsdemens går snabbt utför. Antar att Björns artistkarriär kan ha varit en riskfaktor, då han under lång tid har utsatt sin hjärna för höga ljud.
Citera
2025-07-17, 10:59
Medlem
Tyvärr märktes det att något hade hänt med hans personlighet i hälsingen på allsången. Han var helt förändrad. Jag tänker också på programmet ”Anders knackar på” för några år sen där Björn betedde sig mycket märkligt, var vresig och om jag minns rätt till och med höjde rösten, helt olikt honom. Programmet har avpublicerats av TV4 sedan medan andra avsnitt ligger kvar.
Citera
2025-07-17, 11:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Vad jag kommer ihåg har det aldrig vart några skandaler runt Björn. Det var lite skriverier när han träffade sin fru Pernilla, det är rätt stor åldersskillnad. Det spekulerades om Björn var homosexuell eftersom han inte hade några längre relationer. Men han väntade väll på den rätta och det var Pernilla 🙂

Jo sådant som folk inte bryr sig om idag. 17 år yngre kärlek och hon var ju runt 25 då.

Att det blev lite sent för honom betyder ju att hans två barn är rätt unga också. Bägge födda runt 1990.
Citera
2025-07-17, 11:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Artisternas mellanmjölk :-)

Funkar för mig, haha.

Är du född senare än 80-talet? Han var rätt stor på scen när det begav sig. Betraktar honom inte alls som mellanmjölk utan som en anständig man med talang som inte lät framgången stiga honom över huvudet. Uppfattar honom som samma kynne som abborna, Stenmark, Salming osv. Fötterna på jorden och sympatisk.
Citera
2025-07-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Är du född senare än 80-talet? Han var rätt stor på scen när det begav sig. Betraktar honom inte alls som mellanmjölk utan som en anständig man med talang som inte lät framgången stiga honom över huvudet. Uppfattar honom som samma kynne som abborna, Stenmark, Salming osv. Fötterna på jorden och sympatisk.
Hocked on felling, annars var det ingenting. Han typ försvann i några år efter det. Och ja, jag är från de åren. Det fanns absolut inget av Skifs under några år.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-07-17 kl. 11:12.
Citera
2025-07-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Tyvärr märktes det att något hade hänt med hans personlighet i hälsingen på allsången. Han var helt förändrad. Jag tänker också på programmet ”Anders knackar på” för några år sen där Björn betedde sig mycket märkligt, var vresig och om jag minns rätt till och med höjde rösten, helt olikt honom. Programmet har avpublicerats av TV4 sedan medan andra avsnitt ligger kvar.

Jag reagerade och på att Björn var vresig och verkade snarstucken. Demensen kan ju vart på gång redan då. För den attityden var väldigt otypiskt honom,
Citera
2025-07-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Jag reagerade och på att Björn var vresig och verkade snarstucken. Demensen kan ju vart på gång redan då. För den attityden var väldigt otypiskt honom,
Va?! Var har du sett det? Och vad menar du med att det var otypsikt honom? Vad är då typiskt honom?
Citera
2025-07-17, 11:20
Medlem
Limma skinkbits avatar
Wikipedia skriver om frontallobsdemens:
Sjukdomen uppstår vanligtvis i 50–60-årsåldern, men debut redan i 40-årsåldern förekommer också. Det är högst ovanligt att någon insjuknar efter 70 år. Män och kvinnor drabbas lika.
Björn Skifs är 78 år, det är alltså högst troligt att han redan har levt med sjukdomen länge.
Citera
2025-07-17, 11:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen

Jo så funkar demens, det är ingenting som kommer plötsligt utan någonting som växer fram under en tid, ofta många år.
Citera
2025-07-17, 11:25
Medlem
Citat:
Va?! Var har du sett det? Och vad menar du med att det var otypsikt honom? Vad är då typiskt honom?

TV4 gjort för några år sedan ”Anders knackar på” då var ett avsnitt hemma hos Björn och Pernilla.

Björn var vresig, korthuggen och verkade vilja att alla bara skulle gå.,

Detta är raka motsatsen till har Björn har varit i alla andra är intervjuer eller program. Därav min reflektion att det är otypiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in