2003-06-27, 16:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Om en person som gjort något riktigt svinigt i slutet av 70-talet. Offret har fått gå i terapi sen hon var 11 år och vill/orkar inte anmäla. Fara finns att det sker igen, vilket är rätt medium för för att låta allmänhetens ögon få se detta ?Medveten om lag osv lägger jag inga namn på detta forum men ett tips var drabbade kan varna andra motages gärna.
Citera
2003-06-27, 17:52
äldre konto (old)
Ej medlem
fraga: har ngn snackat med personen som gjorde ngt svinigt pa 70talet SEN 70talet...? jag menar, hur avgor ni att faran finns att det sker igen?

om inte offret vill anmala sa maste det vara upp till offret, men da har offret ocksa gatt med pa att personen som har begatt brottet INTE ska fa nga repressalier.
Citera
2003-06-27, 23:02
Medlem
diskodiks avatar
Svår fråga. Personligen tycker jag nog att offret ska anmäla. Om inte annat så för att få ett avslut på historien... Att göra en anmälan är nämligen det rätta att göra, och gör han eller hon inte det kommer han eller hon att få gå runt och anstränga sig att inte anmäla eftersom det är det rätta att göra...

Ta inte lagen i egna händer.
Citera
2003-06-27, 23:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag såg en lapp med namn och bild på en sexförbrytare sitta uppe vid Prix i Örebro ikväll, hur ofta ser man sånt?
Citera
2003-06-28, 00:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Att ge hans personuppgifter till t.ex. info14 (nazisttidsskrift på nätet) funkar bra, då fixar de resten och ger honom lite publicitet. Men tänk på att allas agerande har en orsak, han kunde inte gjort på annat sätt så förlåt honom och gå den lagliga vägen fram istället.
Citera
2003-06-28, 00:25
äldre konto (old)
Ej medlem
deleted
Citera
2003-06-28, 03:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Anmäla och anmäla. Preskribitionstiden har väl gått ut för länge se´n om det var på sjuttiotalet...
Citera
2003-06-28, 16:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Nja, om personen är oroad för att det ska hända igen eller har hänt igen kan det finnas andra brott att upptäcka och dömmas för..!!
Citera
2003-06-28, 20:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur fan ska vi veta om den som blir uthängd verkligen gjort sig skyldig till det han anklagas för?

sånt ska en domstol sköta, inte nån idiot med hävdelsebehov.

"Hänga ut".. ja sickna fjortisfasoner..
Citera
2003-06-28, 23:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Låt oss anta att en kvinna blivit våldtagen som barn coh vill 30 år senare hänga ut förövaren för att hämnas och se till att ingen mer drabbas. Tror du hon är ute efter att hävda sig? Snarare hämdbegär och oro för framtida offer.
Citera
2003-06-28, 23:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Helt rätt. Häng ut svinen!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in