Citat:
Ursprungligen postat av
Fantomsmaerta
Hur ska du investera 5000 för att få en avkastning som överstiger räntan på lånet?
Av uppenbarliga skäl så uppger jag inte det. Men faktumet att jag nu, verkligen inte vill hamna hos K.F visar ju på något. Och att jag av egen hand va multimiljonär vid 21 års ålder. 2 år tog det med online biz, lagligt. Tyvärr rök mesta under börs-krashen 2007+...Men OT.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trulsig
Börjar inse varför du sitter i den situation du gör. Jag hade provat
ALLT i ditt läge, med undantag av kriminella handlingar och sexuella tjänster.
Du har haft 44 dagar på dig att lösa betalningen, och du börjar försöka lösa ett lån nu? Märkligt!
Från polisens hemsida:
Betalning av böter
Ett föreläggande ska betalas inom 30 dagar från godkännandet. Betalar du inte i tid får du en betalningspåminnelse. Botbeloppet ska betalas inom 14 dagar efter påminnelsen, ingen påminnelseavgift tas ut.
Här kommer en länk i alla fall.
https://www.okq8.se/kort/visa/ansok/ . Gör som du vill!
Haft tid, jo. Men flyttat. Fick aldrig första boten, bara påminnelsen. Visst, hade kunnat riga osv. Men räknande med en påminnelse snabbare. Samt hade en vän som lovat hjälpa. Men pga div. och min anledning till långtidssjukskrivning, så har jag varken kontakt med familj eller tidigare vänner.
Sover bl.a 2-4tim. natt....gjort i 3 år. Jag är mentalt en satans zombie. Så kika runt online är inte så bara. Förut hade jag löst det på ett dygn. Nu tar sånt månader...
Tack för länk, ska kolla....!
Citat:
Ursprungligen postat av
exquisitely
Jag tycker också att det är märkligt att TS nu plötsligt får bråttom att betala med tanke på hur länge bötesskulden har funnits. Har du haft pengar till den tidigare men som nu av olika skäl gått till annat vilket gör att det blir skrik och panik dagarna innan?
Pengar?? Försörjnings-stöd = bostad + ca 4k att leva på. Jag är över 2m och väger över 100kg...typ allt går till mat, sen tele 150kr/månad + Internet 300kr/månad. Inte råd med något extra, typ nya vinterkläder har jag ej kunnat köpa.
Så nej, finns ingen annan anledning än mitt nuvarande tillstånd och sedan 3 år tillbaka. I kort, ett läkemedel jag fick utskrivet för smärta. Har förstört mig för livet.
Extrem insomni,depression,ångest,noll mental energi....förlorat ALLT. Men värsta är hur dåligt jag fungerar mentalt,psykist,kognitivt. Så en sådan här sak, om än viktig, va inte så noga när man suttit med rep och knåpat ihop en hängsnara till och från...
Tråkigt jag skall behöva lägga den lilla energin jag har på att förklara mig. Frågan va enkel, så kommer massa motfrågor??
Skulle kunna skriva en hel bok om vad som hänt mig pga sjukvården, utan att täcka allting.
Men hör ej hit. Vill få boten betald, no more no less. Redan förlorat ALLT.
Tack folket..