• 1
  • 2
2005-09-24, 08:09
Medlem
Hur säkert är skype egentligen?

Den där Zennström var ju bakom kazaa också.

Och när man installerade det skrev man på att kazaa fick öppna upp burken för en massa övervakningsskit och maskar och annat jox.

Är det samma med skype?
Citera
2005-09-24, 18:39
Medlem
Jag läste någonstans att Zennström hoppade av Kazaa innan det fylldes med spyware.
Citera
2005-09-25, 13:05
Medlem
Kazaa fylldes inte med spyware/trojaner/osv. innan det märktes hur bizarrt mycket användare det fanns globalt. Så det var ett tag efter lanseringen av programvaran.
Citera
2013-08-27, 18:59
Medlem
exades avatar
Jag bumpar denna tråden lite, ville inte göra en ny tråd. Tänker kolla med er dator kunniga människor.. Hur är det med skype chatten? kan man skriva realtivt fritt utan att behöva nojja? Om man inte sparar historiken.. ger skype ut loggar till polisen och kan dem få tag i historiken på datorn även fast man inte sparar något?
Citera
2013-08-27, 19:02
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Jag bumpar denna tråden lite, ville inte göra en ny tråd. Tänker kolla med er dator kunniga människor.. Hur är det med skype chatten? kan man skriva realtivt fritt utan att behöva nojja? Om man inte sparar historiken.. ger skype ut loggar till polisen och kan dem få tag i historiken på datorn även fast man inte sparar något?
Bra svenska.

Skype är inte säkert alls. Kör på Jitsi istället.
Citera
2013-08-27, 19:17
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten
Bra svenska.

Skype är inte säkert alls. Kör på Jitsi istället.

Okej, inte riktigt tillfredsställande svar men, om du bara kunde svara på frågorna jag ställde så skulle det vara väldigt bra.

Fin profilbild förresten =)
Citera
2013-08-27, 19:24
Medlem
Citat:
Okej, inte riktigt tillfredsställande svar men, om du bara kunde svara på frågorna jag ställde så skulle det vara väldigt bra.

Fin profilbild förresten =)
Allt du skriver lagras på Skypes servrar. Att du väljer att själv stänga av loggning spelar ingen roll. De kommer givetvis hjälpa polisen om polisen frågar.

Tror inte någon kommer bry sig egentligen, om du inte diskuterar terrorattentat på Skype.

http://nakedsecurity.sophos.com/2013...kype-messages/
http://www.theguardian.com/commentis...-police-access
Senast redigerad av DenSureOptimisten 2013-08-27 kl. 19:27.
Citera
2013-08-27, 19:28
Medlem
exades avatar
Citat:
Allt du skriver lagras på Skypes servrar. Att du väljer att själv stänga av loggning spelar ingen roll. De kommer givetvis hjälpa polisen om polisen frågar.

Tror inte någon kommer bry sig egentligen, om du inte diskuterar terrorattentat på Skype.

Okej, hörde från en vän att skype inte gav ut loggar till polisen.. därför jag frågade, han sa att folk hade skrivit ''vi tar det på skype'' osv och när dem försökte få tag i loggarna så gick det inte men kan mycket väl vara bullshit. Men du vet med all säkerlighet att det inte är så då?
Citera
2013-08-27, 19:31
Bannlyst
Citat:
Okej, hörde från en vän att skype inte gav ut loggar till polisen.. därför jag frågade, han sa att folk hade skrivit ''vi tar det på skype'' osv och när dem försökte få tag i loggarna så gick det inte men kan mycket väl vara bullshit. Men du vet med all säkerlighet att det inte är så då?
Har han kollat på Johan Falk något det senaste?
Citera
2013-08-27, 19:33
Medlem
Citat:
De, inte dem.

Som sagt, din kompis har kollat för mycket på TV. Skype/Microsoft är NSA och polisens lilla gullegris.
Citera
2013-08-27, 19:40
Medlem
exades avatar
Citat:
De, inte dem.

Som sagt, din kompis har kollat för mycket på TV. Skype/Microsoft är NSA och polisens lilla gullegris.

hahah aa jag må va dålig på grammatik som fan men han har inte fått det från tv, möjligtvis från någon annan som har gjort det. Ni verkar ju ha stenkoll på verkligheten
Senast redigerad av exade 2013-08-27 kl. 19:45.
Citera
2017-03-25, 11:13
Medlem
Men vad finns för säkra lösningar att ringa skype-användare på då? (Är väl en bättre fråga att ställa sig?). Går det patcha binären + säker vpn + anonymitet, så att det går att använda skype på ett säkert sätt? (Eller strålar osäkerheten ifrån självaste protokollet/kommunikationen/"data som överförs" igenom så hårt att det ej går att få säkert?)
Senast redigerad av xiz 2017-03-25 kl. 11:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in