2015-02-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Changerhunwong
Jag fick veta den 21.1.2015
Sluta tjura som en liten flicka då! Omkring honom finns massor av folk som vetat länge...
Citera
2015-02-02, 11:32
Medlem
Du och din vän Nod2013 är duktiga på håna just offren. På en våldtäkttråd mot barn bör man hålla låg profil att skämta om lilla flickor.
Citera
2015-02-02, 12:32
Medlem
Är det någon som vet något om antal BO, deras ålder och om det inträffat vid upprepade tillfällen etc?
Citera
2015-02-02, 12:33
Medlem
Citat:
Du och din vän Nod2013 är duktiga på håna just offren. På en våldtäkttråd mot barn bör man hålla låg profil att skämta om lilla flickor.
Du gnäller och påstår ofantligt mycket om något du vetat om i en vecka. Du har heller inte vett att vara ödmjuk då vi är flera som vet mycket mer, vetat mycket länge och som dessutom hanterar språket bättre.

Jag tror dess bättre inte att någon annan läsare kan koppla så snett som du, d.v.s. begreppet "gråta som en liten flicka" kopplat till allt ditt gnäll om allt du inte vet, ihop med mgms offer.

Prova igen, med lite kortare sats så kanske du inte är trött när du kommer fram till bollen!
Citera
2015-02-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Är det någon som vet något om antal BO, deras ålder och om det inträffat vid upprepade tillfällen etc?
Första gången så var det under 15, 14 vill jag tro. Vid det tillfället var det upprepade tillfällen.

Såvitt jag vet, rapporterat i media, så är mönstret detsamma denna gång. Upprepade tillfällen och 14 år. Ett offer vid flera tillfällen, som denna gång visar sig vara olika länder dessutom. Jag har inget hört om att det skulle vara fler offer, men det råder samtidigt förundersökningssekretess. Vi får se när åtal kommer. Moralens väktare är fortsatt häktad.
Citera
2015-02-02, 16:28
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag tycker det mest är fantastiskt att folk är stöddiga/bittra nu när master är svår att nå.
Men en vacker dag är han ute och då kan ni som bölar över ett å annat ta det med honom om ni törs.

Själv sitter jag inne med massor med information, men eftersom tråden inte är saklig och för att dom nötter som kryper fram på natten för att se på ett hus där master bor, gör att jag med respekt för familjen håller tyst.

Möjligt att det blev felstavat också, translate
Citera
2015-02-02, 18:47
Medlem
Ja det fanns ju dom som tog det med honom förra gången. Det resulterade i en ny klubb. Men du kanske också är insyltat på något vis, eftersom du verkar blunda för det som har hänt 2 gånger.
Citera
2015-02-02, 20:22
Medlem
Jag blir förvånad att det fortfarande finns folk som vet vad han gjort och fortfarande refererar till HF som master, han är en enligt lagen våldtäktsman och förtjänar ingen respekt längre.

Det får inte bli en gång till som föräldrar utan vetskap skickar iväg sin pubertala fjortonåringar med honom utomlands, att tiga och tysta se på när han åker iväg med ett leende med sina unga flickor som han tänkt pilla på när han är på tävlingar det är en sorts tyst godkännande av beteendet från styrelse och dom omkring honom som vetat och det är flera som förmodligen vetat.

Förra gången så ursäktades han och hölls om ryggen av flera som var i hög position i förbundet, så ut med allt ni vet så det inte faller i glömska och jag tro rinte det skadar familjen att världen få veta och varnas, för han är snart ute igen.
Citera
2015-02-02, 21:48
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Finns nog ingen som ens tror att master kommer in i en träningsanläggning igen, han är förmodligen helt körd inom allt vad träning heter oavsett om han blir dömd eller ej.

Han är inte dömd för det brott han sitter häktad för och således ingen våldtäktsman, ännu.

Jag vet att det skadar familjen om det som skrivs inte är sanning, samtidigt ska man ha på fötterna om det som skrivs och inte sprida, jag har hört eller känner en som vet, mm.

Jag skyddar verkligen inte master, men jag tycker att tråden i många avseende handlar om hämnd/bitterhet. Jag tycker att det skulle dom ha tagit med honom tidigare och inte kasta sten först när han är fastbunden.

Varför jag kallar honom master var för att någon uppmanade att vi inte ska kalla honom det, men annars passar skitstövel bra med tanke på att han skadat sina närmaste något så oerhört.

"Jag ska undvika att skriva mer i tråden"
Citera
2015-02-03, 08:54
Medlem
Citat:
Jag har inga behov att försöka kränka en mental motståndare. Du har kallat mig på saker 2 gånger och det sänker värdet på saker du skriver. Efter varje inlägg jag skriver med dig, så blir jag gladare. Det tror jag knappast att du blir, efter mina inlägg. Jag skrev tidigare att jag ville sluta att diskutera om detta. Då höjde du tonen. Jag vill också sluta. Är det så att du också tar kraftigt motstånd mot brott utriktad mot barn, så egentligen är vi på samma sida. Det blir bara det att man är på dåligt humör för såna händelser allmänt. Njet, men det är onödigt att bråka på internet.

Skarva inte nu. Jag skriver om mgm, hur klubbarna hanterat hans tidigare dom, hur jag ser på ansvar i den nu uppkomna situationen då man inte tagit ställning osv. Därefter kommer du in och tar klubbar i försvar, påstår att den och den "nog inte ville ha med honom att göra..." och drar helt felaktiga slutsatser baserade på din oförmåga att tolka hela budskapen utan rycker saker ur sin kontext.

Där bjuder du på en löjlig pajkastning då det hamnade på en så låg nivå att jag inte kunde avgöra om du var på allvar eller om du försökte provocera.

I övrigt har jag sedan lång tid tillbaka tagit ställning och agerat. Runt honom är det så många oegentligheter som varit väldigt konstiga och domen var sista spiken i kistan som fick mig att göra annat än att träna för honom.

Mgm kan inte Taekwon-Do för fem öre. Han är duktig på Taekwon. Do är något han behärskar bland de sämsta i TKD-världen och de framstår med all världens tydlighet. Choi's tydliga uppdelning med bindestreck i Taekwon-Do syftar till att värdera Taekwon och Do lika högt. Med hänsyn tagen till detta är det som jag ser det, ett skämt att kalla honom Master. Döms han hoppas jag att graden också ryker.
Citera
2015-02-03, 18:26
Medlem
Egentligen är det så att du tror starkt på att så gott som många Itf:klubbar är nu körda för att Mgm sitter häktad. Så lär det också bli att du smutskastar Sverige även i utomlands, om du kommer på farten. Då gör de inte skillnad på Haparanda eller Malmö (tex). Jag skulle nog inte tro illa om alla Tkd Itf utövare. Men du tror på din sak säkert helhjärtat och det ska jag inte försöka förändra.
Citera
2015-02-03, 19:28
Medlem
Citat:
Egentligen är det så att du tror starkt på att så gott som många Itf:klubbar är nu körda för att Mgm sitter häktad. Så lär det också bli att du smutskastar Sverige även i utomlands, om du kommer på farten. Då gör de inte skillnad på Haparanda eller Malmö (tex). Jag skulle nog inte tro illa om alla Tkd Itf utövare. Men du tror på din sak säkert helhjärtat och det ska jag inte försöka förändra.
Ridå. Du har ju bevisligen inte fattat något av det jag säger. Du har dessutom noll jävla koll på,TKD i Sverige.

Du pratar ITF tkd som om det vore en enda organisation. Hasse med bihang har tillhört tre olika. Konflikter och uteslutningar ligger bakom. Vad gällde UNG så handlade det till stor del om pass som inte lämnats ut och det pratades en hel del om att de heller inte var inskickade till förbundskontoret etc.

Den officiella ITF-sektionen som tillhör TKD-förbundet är något helt annat med bra folk. Öva mer glosor på svenska två och varva ner lite. Du vet så lite, förstår så lite men framstår bara som korkad. Skärp dig nu! Jag har varit med länge, känner många och kan historien. Mgm har jag inget över till. Jag tycker det är oerhört svagt att ha stått bakom honom och stöttat honom som ledare inom idrotten efter domen.

Stötta som vän är något annat. Men han skulle aldrig tillåtits leda igen! Det är min klara uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in