2015-01-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcusnielsen
OK, jag fick domarna skickade, men namnen är utskrivna och det finns problem med sexuellt innehåll. Rent moraliskt vill jag inte lämna ut något som tjejerna varit med om som kan såra dom.

Ni kan PM:a mig för domarna som jag fått skickade, men jag tycker det bästa är att hämta ut domarna själv.

Jag skriver ned en sammanfattning av de fallen jag känner till.

* Runt slutet av 1990-talet(? Det var länge sen, så det är höftat.)
Jag lär känna en ung tjej. Hon pratar i förtroende till mig om att HF och hon haft sex och att hon inte vågar berätta för någon vuxen.

* 2007-02-12 (Händelse ca 2004)
Mål nr B 415-06, Södertälje

HF blir dömd för sexuellt utnyttjande av underårig.
"Det finns ingen särskild anledning att anta att han kommer begå nya brott." -Skrivet i domen.
Påföljden blev villkorlig dom och böter.

Tjejen jag kände tar kontakt med åklagare(? Kan ha varit en jurist eller dylikt.), men då hon var 15 år fyllda vid händelsen så verkar det inte leda någonstans. Svenska sexlagar verkar väldigt svaga.
Att läsa utdraget ifrån 2007 är som att återupprepa de berättelser jag hörde år tidigare. Min personliga bedömning är att det finns ett systematiskt tillvägagångssätt i HFs approach. Jag finner det otroligt att det inte finns fler fall.

Efterspel blir bland annat att en ny Strängnäs-klubb startas, en högt graderad som stod väldigt nära HF bryter banden helt varav HF degraderar denne. Hur fasen kan det här ske? Efter det här fallet tycker jag att andra mästare kan ta upp debatten för att ogöra skadan som som HF spridit. Det är ITFs ansvar!

Tillräckligt många verkar stanna kvar runt HF för att han ska kunna vara aktiv inom sporten, men nu oftast bakom andra ledare.

* 2008-10-03 (Händelse ca 2006)
Mål nr B 2800-08, Stockholm

ML blir dömd till 8 månaders fängelse för sexuellt utnyttjande av barn.
ML och HF blev tränare till tjejen när hon blev inblandad.

Vad blev efterspelet här?

* 2011-06-27 17:38
Utdrag ur en facebook-konversation med Strängnäs pro tkd's dåvarande ordförande:
Jag: "nej men det är inte en liten grej som hände.
kortfattat så låg han med en femtonårig tjej som hette [censur] som var kär i mig. hon avslöjade för [HF] att jag visste att dom hade legat. Det här fick jag reda på av [censur] när [HF] blev dömd för något liknande."

Personen blev milt sagt chockad.
Vi pratade sen på telefon, men jag har inte något minne av vad vi kom fram till mer än jag inte tyckte att det var hans fight att ta. Samtalet handlade i förstahand om att jag ville ha tillbaka mina pengar för 2:a och 1:a dan.
(PS: Om någon tror att det går att fixa så PM:a mig! Jag ogillar att mina och många andras pengar hamnat i fickan på HF utan att ITF gör något.)

Jag tog med det här för att en styrelse på Strängnäs pro tkd kanske fick reda på om ett möjligt tidigare fall av sexuellt utnyttjande. Jag fick ett par samtal ifrån några andra ITF:are som ville få bort HF ifrån ITF:en. Jag kände inte att vi kom nånstans med licenserna. Jag kunde möjligen få mina licenser, vilket jag vägrade. Att jag nu skulle bli HFs svartbälte på papper känns äcklande.

Fick någon reda på detta? Hanterades det på något sätt?

* 2014-03-25 (Händelse ca 2012)
Mål nr B 2053-13, Södertälje

CM/JM/SH (Riktiga initialer före och efter rättegång, tilltalsinitialer, tillfälliga initialer vid namnbyte inför rättegång.)
CM döms till dagsböter för sexuellt ofredande.

Hur agerade inblandade klubbar efter detta?

Finns det någon som kan klargöra för klubbarnas ickeagerande? Har någon klubb haft något möte efter varje händelse? När jag var aktiv blev folk avstängda jäkligt snabbt om de hade varit oansvariga.

Jag tycker att det minsta ITF Pro TKD kan göra är att sammanställa information kring vad som har hänt och varför man har agerat (eller inte valt att agera) som man gjort.

Jag önskar också att ni som varit med om saker vågar komma fram på något sätt. Ta kontakt med polisen även om det är preskriberat!

HF har varit VÄLDIGT duktig på att dölja och undanhålla saker för både klubben och alla som tränade. Lovar dig att det nog fanns de som, trots att de tränat ofta eller var delaktig i klubben, inte har vetat om något av fallen. Skulle inte förvåna mig det minsta. Tror inte att så många hade varit kvar då fram tills detta har hänt, utan långa fler hade slutat och säkerligen brutit sig ut. Vet själv dem som inte vetat något när jag frågat dem utifrån dina tidigare inlägg.
Citera
2015-01-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumpan66
Hej Marcus, har du fått dina cert. Om inte, SKALL dom tydligen finnas att hämta, pengarna tror jag inte du får tillbaka. Prova att ta kontakt med taekwondo förbundet.

Nej tack. Och det var synd att höra.

Då är andra alternativet att försöka ogöra certen som en aktiv protest emot HF. Om han kan degradera sina elever så borde jag kunna avsäga mig hans gradering av mig.
Citera
2015-01-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venividivici666
HF har varit VÄLDIGT duktig på att dölja och undanhålla saker för både klubben och alla som tränade. Lovar dig att det nog fanns de som, trots att de tränat ofta eller var delaktig i klubben, inte har vetat om något av fallen. Skulle inte förvåna mig det minsta. Tror inte att så många hade varit kvar då fram tills detta har hänt, utan långa fler hade slutat och säkerligen brutit sig ut. Vet själv dem som inte vetat något när jag frågat dem utifrån dina tidigare inlägg.

Bra att du frågade och spred ordet vidare!
Citera
2015-01-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Changerhunwong
Det där stämmer inte ett dugg. Den andra klubben har inte något med Södertälje att göra. Vem håller trådarna? Från häktet eller? Dina påståenden kommer från något, som du vill tro på, men det är inget med verkligheten att göra.
Intressant om det då inte stämmer. En målvakt som ordförande i nationella "förbundet" men alla kontaktuppgifter gick till den häktade. Men du kanske bara har problem att förstå tempus. Det inlägg du syftade till (men inte förmådde att citera) var skrivet i imperfekt och du skriver i presens. STYRDE syftade till att det var vad han gjorde innan marken under honom brast.

Alla som träffat fanskapet vet precis hur han manipulerar och styr även om han saknar formell makt. Den reella makten är något annat. Att hyra in/välja/underkasta sig en sexförbrytare med de konsekvenser vi nu ser är något alla ansvariga får leva med.
Citera
2015-01-31, 14:24
Medlem
Gamla uppgifter kan finnas på nätet.
Men verkligheten var en annan. Det är bäst att fråga personerna
du syftar på istället för att baktala på nätet oskyldiga. Detta är sista svar från mig för denna diskution.
Senast redigerad av Changerhunwong 2015-01-31 kl. 14:40.
Citera
2015-01-31, 14:47
Medlem
Nod2013s avatar
Skulle jag kunna få en sammanfattning av detta
jag har läst igenom hela , men det är väldig förvirrande

vem är gärningsmannen
vem är offret

Namn, bild etc..
Citera
2015-01-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nod2013
Skulle jag kunna få en sammanfattning av detta
jag har läst igenom hela , men det är väldig förvirrande

vem är gärningsmannen
vem är offret

Namn, bild etc..

Är du helt klok? Ska du hänga ett barn på nätet med namn? Barn som
offer kan läsa Flashback och Du orsakar kraftigt oro och bryr dig inte om hur det känns för barnen som är offer.
Senast redigerad av Changerhunwong 2015-01-31 kl. 15:17.
Citera
2015-01-31, 19:23
Medlem
Nej brottsoffren skall givitsvis inte hängas ut, då det rör sig om mindreåriga. Men går man in och tittar på hans klubbar, så finns /fanns tills det här dök upp, en och samma mail adress, som gick till MGM samt även postadresser till ett ställe runt Nykvarn. Så nog är det så att toppstyrning av MGM var det som gällde. Det är ju bara att hoppas att det blir ändring på det nu, och att klubbarna börjar köra med registerutdrag, samt att om det finns rötägg kvar, rensa bort dom.
Citera
2015-02-01, 16:51
Medlem
Citat:
Gamla uppgifter kan finnas på nätet.
Men verkligheten var en annan. Det är bäst att fråga personerna
du syftar på istället för att baktala på nätet oskyldiga. Detta är sista svar från mig för denna diskution.

Fortsätt lev i förnekelse. Det känns säkert bättre för dig. Jag har sett skiten med egna ögon och hört lögnerna.

Det är bara skitsnack att hävda att det är gamla uppgifter. Man har ju bevisligen ändrat "president" men låtit MGM's alla uppgifter stå kvar. Att vara vice för att flyga något under radar... Mig lurar du inte.
Citera
2015-02-02, 01:37
Medlem
Från dig kommer jag INTE be om ursäkt att jag skriver iallafall. Klubben du pekar ut har troligen inte velat ha att göra med Mgm på bra lång tid. Om du fortsätter med dina rosa vackra drömmar som om att, har man dragit sig ur men har inte behörighet och koder till Mgms hemsida eller liknande för att kunna ta sig bort därifrån. Så här skulle jag starkt tro för det jag har räknat ihop, för att något annat verkar osannolikt. Eller tror du att du skulle ha kunnat styra på Mgm om det handlade om dig? En sak vet jag säkert, att du har ett brinnande intresse att förstöra för folk, som har inte ett dugg att göra med saken som rubriken handlar om, vad Mgm har tidigare gjord, vilka visste det? Dina motiver, att försöka svartmåla över andra, som inte har gjord något känner inte jag till och det är ointressant.
Citera
2015-02-02, 08:54
Medlem
Citat:
Från dig kommer jag INTE be om ursäkt att jag skriver iallafall. Klubben du pekar ut har troligen inte velat ha att göra med Mgm på bra lång tid. Om du fortsätter med dina rosa vackra drömmar som om att, har man dragit sig ur men har inte behörighet och koder till Mgms hemsida eller liknande för att kunna ta sig bort därifrån. Så här skulle jag starkt tro för det jag har räknat ihop, för att något annat verkar osannolikt. Eller tror du att du skulle ha kunnat styra på Mgm om det handlade om dig? En sak vet jag säkert, att du har ett brinnande intresse att förstöra för folk, som har inte ett dugg att göra med saken som rubriken handlar om, vad Mgm har tidigare gjord, vilka visste det? Dina motiver, att försöka svartmåla över andra, som inte har gjord något känner inte jag till och det är ointressant.
OK... Jag ser på ditt språk att du förmodligen inte tolkar allt korrekt eftersom du skriver som du gör. Jag antar att svenska inte är ditt modersmål, helt OK. Men ha inte för bråttom att dra slutsatser för det blir väldigt fel...

För det första: Jag pratar om den OFFICIELLA KONTAKTINFORMATIONEN FRÅN DET INTERNATIONELLA FÖRBUNDET. Inte det egna nationella tjafset som ligger på den domän som han gissningsvis själv betalar för.

"Klubben du pekar ut har TROLIGEN inte velat ha att göra med Mgm på bra lång tid." ???

De HAR ju haft med honom att göra. Han syns ju överallt i hela deras organisation.

Sköna slutsatser du drar... För vem förstör jag för att jag har en åsikt om ansvaren? Det är ju alla inblandade parter som har förstört då de jobbat med mgm. Det låter mer som att du själv har dåligt samvete efter att ha stöttat en misstänkt och tidigare dömd sexualförbrytare mot barn.

Kan man inte ställa upp på det Mgm står för, representerar och gör, så agerar man, t.ex. genom att lämna eller enligt vanliga spelregler för föreningar. Att tyst acceptera gjorde man i Tyskland på trettiotalet.
Citera
2015-02-02, 09:55
Medlem
Jag fick veta den 21.1.2015
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här