2015-01-16, 15:55
Medlem
jadrapatrissors avatar
The Man in the High Castle, en ny serie baserad på boken av samma namn av Philip K. Dick som nu kommer att släppas på Amazons streaming tjänst. Serien utspelar sig året 1962, 15 år efter det "nu" längre andra världskriget (1939-1947) där Axis makterna (Nazi-Tyskland, Japan och Italien) vann kriget.

A glimpse into an alternate history of America. What life after WWII may have been like if the Nazi's had won the war.

http://www.imdb.com/title/tt1740299/?ref_=nv_sr_3

Vad tror ni om denna serie?

Kan tänka mig att en del här har läst boken och vet en hel del mer om handlingen osv. Hursomhelst så finns Pilot avsnittet tillgängligt på Amazon att streama http://www.amazon.com/The-Man-High-Castle-HD/dp/B00RSGIVVO .

Har nu själv sett en del på första avsnittet och må säga att den verkar åtminstone lovande, då den verkar ha en rätt stor budget. Dock inga större välkända filmstjärnor men de gör än så länge bra roll prestationer.

Scen från serien: https://www.youtube.com/watch?v=J_Y697LmYiI
Senast redigerad av jadrapatrissor 2015-01-16 kl. 16:28.
Citera
2015-01-16, 17:59
Medlem
V-rocks avatar
Det här kan säkert bli något, gamle Dick var ju en grym författare men undrar vad man ska göra för sorts serie av detta?

Boken var ju väldigt "flummig" på Dicks vanliga sätt och handlade egentligen mer om vad som är verkligt och på riktigt än om en naziockuperad värld. Halva boken (kändes det som) handlade om antikviteter och huruvida dom var äkta eller eller ej på ett sorts filosofiskt plan, tror serien mer kommer handla om nazikonceptet.

När dom gjorde Blade Runner så skalade dom ju bort det mesta av de absoluta "flummigheterna" tror de gör likadant här. Och det blev ju i och för sig bra. Men i sådana fall hoppar jag serien, allt som berör 2a Vk:et och nazismen är jag allergiskt mot.
Citera
2015-01-16, 18:38
Medlem
Dem har väl bara gjort en pilot och serien i sig är väl inte beställd? Dem gör väl som de gjorde förra omgången att folk får rösta om vilka som de ska driva vidare.
Citera
2015-01-16, 21:21
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Dem har väl bara gjort en pilot och serien i sig är väl inte beställd? Dem gör väl som de gjorde förra omgången att folk får rösta om vilka som de ska driva vidare.

Jag trodde det var såhär med. Här är alla serier man kan rösta på:

http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=9940930011&ref_=imdbref_hm_aiv_i_1& tag=imdbtag_hm_aiv_i-20

Jag tror dock att den kommer att väljas då den verkar rätt trevlig
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-16 kl. 21:23.
Citera
2015-01-17, 09:31
Medlem
jadrapatrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Jag trodde det var såhär med. Här är alla serier man kan rösta på:

http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=9940930011&ref_=imdbref_hm_aiv_i_1& tag=imdbtag_hm_aiv_i-20

Jag tror dock att den kommer att väljas då den verkar rätt trevlig

Aha så är det nog ja! Får hoppas iaf den röstas igenom då den verkar intressant. Speciellt själva handlingen som nog många nog har funderat över, om hur världen kunnat sett ut om kriget förlorades mot Nazi-Tyskland.
Citera
2015-01-17, 15:03
Medlem
remixutoheavens avatar
Fuck, vill verkligen se den men det står att videon inte kan visas eftersom jag befinner mig på en "fel" plats. Hur kringgår man detta?
Citera
2015-01-17, 16:39
Medlem
jadrapatrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Fuck, vill verkligen se den men det står att videon inte kan visas eftersom jag befinner mig på en "fel" plats. Hur kringgår man detta?

Finns tillägg som Hola till Google Chrome t.ex. där du bara slår över till USA så ska det funka.
Citera
2015-01-18, 14:21
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jadrapatrissor
Finns tillägg som Hola till Google Chrome t.ex. där du bara slår över till USA så ska det funka.

Tack!
Citera
2015-01-18, 19:03
Medlem
Pickmylussys avatar
8,6 på IMDB. Rättfärdigat betyg eller?

Vad man läst på förhand verkar det ju jävligt spännande i alla fall. Tror jag slår på den innan läggdags.

Citat:
A glimpse into an alternate history of America. What life after WWII may have been like if the Nazi's had won the war.
Citera
2015-01-18, 19:56
Medlem
P.Gs avatar
Bästa seriepremiären på 2-3 år. Riktigt jävla intressant.
Citera
2015-01-18, 20:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Mycket hög potential!
Citera
2015-01-19, 01:02
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
8,6 på IMDB. Rättfärdigat betyg eller?

Vad man läst på förhand verkar det ju jävligt spännande i alla fall. Tror jag slår på den innan läggdags.
Helt klart godkänt i alla fall, potential finns utan tvekan.

Så skall självklart följa skiten.

8,6 kändes lite högt dock, 7,5 känns mer rättvist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in