2005-09-24, 00:25
Medlem
sblps avatar
Borde inte rutan som gör att man alltid är inloggad vara o-ikryssad från början? Jag menar, de som alltid vill vara inloggade måste isåfall bara kryssa i den en gång medan folk som inte vill det (jag t.ex) måste kryssa ur den varje gång jag loggar in.

Dessutom ökar den väl risken att någon glömmer (eget ansvar, jag vet) kryssa ur den på en offentlig dator och någon annan går in och läser privata saker?

Försökte söka, men "kom ihåg mig" verkade inte vara så bra sökord :S
Min första tråd btw.
Citera
2005-09-24, 04:30
Medlem
mankers avatar
boho.

ja har tvärtom

kryssar i den
men lioggar ur då o då..
tar ändå bnågtra sekunder av muitt liv o kryussa i den !!!
Citera
2005-09-24, 04:37
Bannlyst
Du menar att det är jobbigt att klicka en extra gång med vänster musknapp? Du behöver ju knappt flytta musen ens.
Citera
2005-09-24, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskorm
Du menar att det är jobbigt att klicka en extra gång med vänster musknapp? Du behöver ju knappt flytta musen ens.

Har han SAGT att det skulle vara JOBBIGT..eller..NEJ..läs vad det står

Tänker ofta på detta själv o ställde fråga om det i början vet jag då jag var ny medlem(så den tråden skall väl vara där ngnstans )
Just för de/oss som använder offentlig dator/lånad det är VÄLDIGT lätt att glömma bocken i rutan..och det var faktiskt en idiot som hunnit skriva på mitt konto!! innan jag hann -kunde komma till just den datorn o logga ut

Nåväl ingen livsavgörande fråga ..........
Citera
2005-09-24, 11:33
Moderator
impieteers avatar
Jag håller med er. Det är inget stort fel, men det är helt fel.
Citera
2005-09-24, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
Har han SAGT att det skulle vara JOBBIGT..eller..NEJ..läs vad det står

Tänker ofta på detta själv o ställde fråga om det i början vet jag då jag var ny medlem(så den tråden skall väl vara där ngnstans )
Just för de/oss som använder offentlig dator/lånad det är VÄLDIGT lätt att glömma bocken i rutan..och det var faktiskt en idiot som hunnit skriva på mitt konto!! innan jag hann -kunde komma till just den datorn o logga ut

Nåväl ingen livsavgörande fråga ..........

Förlåt. Självklart ska alla som sitter hemma framför datorn (större delen av FB) anpassa sig efter dig och ditt dåliga minne, sönderpundade hjärna, eller vad det nu är som orsakade ditt hemska misstag. Jobbigt eller ej, är det svårt att klicka med musen tycker du? För övrigt har jag inget emot att rutan är urkryssad för de sinnessvagas skull.
Citera
2005-09-24, 14:07
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Som det är nu är det väldigt dumt standardvärde ur både användarsynpunkt samt säkerhetssynpunkt.
Jag håller fullt och fast med att det borde ändras.
Citera
2005-09-24, 14:50
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
Som det är nu är det väldigt dumt standardvärde ur både användarsynpunkt samt säkerhetssynpunkt.
Jag håller fullt och fast med att det borde ändras.
Jepp, jag med. Det ökar risken för att andra kan komma in på ens användarkonto vilktet är en risk som borde minimeras så långt som möjligt.

Själv är jag jävligt noga med det eftersom det skulle kunna få tråkiga konsekvenser om någon full polare hittade in och började radera trådar eller hitta på andra hyss, men jag har full förståelse för de som inte alltid tänker på det.
Citera
2005-09-24, 14:52
Medlem
david_båths avatar
Håller med. Vi som sitter hemma är alltid inloggade så rutan bör avkryssas
Det är så otroligt korkat att säga "svårt att flytta musen lite" till något man måste göra gång på gång på gång
Citera
2005-09-24, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
Håller med. Vi som sitter hemma är alltid inloggade så rutan bör avkryssas
Det är så otroligt korkat att säga "svårt att flytta musen lite" till något man måste göra gång på gång på gång

Självklart är det korkat, det är ju tvärtemot vad du tycker
Ett förslag är att lägga till en inställning i profilen där man kan ändra detta till det alternativ man föredrar.
Citera
2005-09-24, 15:22
Medlem
david_båths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskorm
Självklart är det korkat, det är ju tvärtemot vad du tycker
Citera
2005-09-24, 16:19
Medlem
I too agree.
Lätt hänt att man fyller i sina uppgifter och sedan hamrar på enter (med rutan ikryssad)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in