2015-01-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Du verkar inte ha en aning om vad du pratar om.

GLUKOS(nämns ofta som blodsocker) är någonting som alla celler i kroppen behöver som bränsle för att kunna göra det dem är skapta att göra.
Kolhydrater(socker) kan ge snabb eller långsam energi beroende på typ av socker.
Fett kan genom Glukoneogenes omvandlas till glukos som cellerna sedan använder som energi.

Nära, du verkar inte veta vad du yrar om!
Kolhydrater är inte socker, glykos är socker! Kolhydrater kan omvandlas tills glykos!
Så var fan får du att vi måste äta socker ifrån? Gå och argumentera med dina efterblivna crack polare istället för att lägga tid på en tråd där du inte tillför något!
Citera
2015-01-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Gör något helt annat bara. Tänk inte på rökat, sysselsätt dig med saker hela dagen, gör ärenden du behöver, kolla film, träna, spela tv-spel.

Sitter själv i samma sits och vill gärna gå och handla lite, suget kommer i vågor och ingenting hindrar mig egentligen. Men har tänkt lägga av med droger öht och har prover som väntar och det är mest jobbigt i början. Nu har ju sömnen börjat komma tillbaka så det värsta har gått över. Är det jobbigt att ha rökat liggandes så lämna det hos någon polare som inte röker eller som du vet inte nallar ifrån det. Jag kan väl ärligt säga att jag nog inte hållit mig clean om jag hade haft en bit i hemmet.

Skönt med ett inlägg som faktiskt är on topic och som jag kan relatera till!

Lyckades mot alla mina odds med att bara lukta på gräset istället för att röka det!

Har tagit mitt prov nu och allt var lugnt, vill jag röka nu? Nja, sparar nog det till helgen faktiskt.
Stå på dig du också! Blir bättre och du kommer få suget bak i huvudet hela tiden! Mina kom ungefär såhär 3dagar skitsugen, 2dagar lugnt, 3dagar sug 1dag lugnt sen om och om igen suger men du är aldrig ensam!
Citera
2015-01-28, 00:37
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Nära, du verkar inte veta vad du yrar om!
Kolhydrater är inte socker, glykos är socker! Kolhydrater kan omvandlas tills glykos!
Så var fan får du att vi måste äta socker ifrån? Gå och argumentera med dina efterblivna crack polare istället för att lägga tid på en tråd där du inte tillför något!

Att påstå att kroppen inte behöver socker är retarderat bara det.
Läs på innan du uttalar dig, idiot.
Citera
2015-01-28, 01:08
Medlem
[quote=farfar|51906432]Det är en väldigt befriande känsla att kasta bort sina droger när man känner att suget styr en. 1-0 till mig liksQUOTE]

I mitt fall - fanns belägg för husis - så dåvarande sambo föreslog denna idé. Well.. Ja, tanken var väl säker god, men då var säljande fortfarande en... hoby. Där slänger jag 2-3g amfetamin, 4 subutex och ett gram riktigt fint vitt heroin (heroinet upptäckte jag då mitt i natten, sub var liggandes sen avvänjning och hade dem inte legalt).
Haschet rökte jag upp då det var så lite. Då slog det mig "fan jag har ju slängt typ en massa pengar!

Arbetsskada.
Citera
2015-01-28, 05:15
Avslutad
Jag måste säga att jag är så skadad att jag aldrig slängt heroinet. inte ens om det dök upp framför mig nu. Tjack, sub, .. piece of cake. Men inte fint vitt heroin. :-/
Citera
2015-01-28, 13:17
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Skönt med ett inlägg som faktiskt är on topic och som jag kan relatera till!

Lyckades mot alla mina odds med att bara lukta på gräset istället för att röka det!

Har tagit mitt prov nu och allt var lugnt, vill jag röka nu? Nja, sparar nog det till helgen faktiskt.
Stå på dig du också! Blir bättre och du kommer få suget bak i huvudet hela tiden! Mina kom ungefär såhär 3dagar skitsugen, 2dagar lugnt, 3dagar sug 1dag lugnt sen om och om igen suger men du är aldrig ensam!

Bra träning av disciplinen också att ha kvar gräset. Blir det för kämpigt är det bara att slänga eller ge bort till någon.

Jag misstänker att mitt prov kommer visa på cannabis men oroar mig inte då jag inte tror det kommer leda till några konsekvenser. Sparar mig nog inte till helgen ens, utan tar kanske, kanske upp det när min tillvaro är bättre i livet. Har suget där hela tiden men mitt drogande har jag börjat komma underfund med har främst varit för att jag aldrig trivts med min tillvaro, cannabis har hjälpt mig att dämpa dom känslorna. Det har istället lett till att jag inte fått mycket gjort alls sedan jag började puffa. När man kör dagligen slutar man känna allt, dåliga och bra saker, enligt mig.

Men orkar inte heller bli någon anti-person, som många som slutar blir. Är av den uppfattningen att cannabis kan vara bra, men då ska man ta det när man själv mår bra. Kan även vara bra när man mår dåligt, men då för att hjälpa en inse det. Om man får dåliga upplevelser av röka är det mest troligt för att man är psykiskt dålig.

Håll det i fortsättningen till helgerna, då tror jag att livet i stort kommer fungera bättre.
Citera
2015-01-28, 13:39
Medlem
Blygfisens avatar
Vad gör du på dagarna? Arbetar eller studerar du?

Om du är arbetslös och bara sitter hemma och din enda motivation för att hålla dig borta från CB är pga du lämnar urin så lär du nog alltid ha ett "sug".

Jag röker själv, men jag har ett arbete att sköta. Min situation tillåter mig inte att öka mitt rökande då det går ut över mitt arbete och sociala liv.

Mina tips till dig som funkar på mig är:

1. Skaffa dig en sysselsättning om du inte har någon
2. Kom igång med valfri träning, minst 3ggr i veckan.
3. Lär dig något nytt, jag håller på och lär mig Japanska för nybörjare vid sidan om arbetet och mitt rökande.

Jag försöker ta pauser titt som tätt, jag fick lära mig den hårda vägen genom att röka dagligen tills CB inte gav mig något mer. Jag fick inget rus eller avkoppling, jag blev bara mer stressad utav att röka. Det krävdes ett uppehåll på närmare 7mån innan jag kunde njuta av CB igen.

Hoppas du reder ut din situation, men du måste vara redo att prata om dina känslor. Annars är du i fel forum och fel sinnesstämning. Lycka till!
Citera
2015-01-28, 13:48
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Tycker dock fortfarande att det är så jävla nice att ta 1 och koppla av. Anser inte att cannabis är en drog så länge man inte missbrukar den.

Och eftersom att du har missbrukat det grovt så borde det passa din personliga definition av ordet 'drog'. Några tips som du inte alls kommer att ta till dig; Litteratur, det är väldigt bra att läsa böcker och det finns oändligt att välja på allt från vetenskapsböcker, spirituella-böcker, deckare, romans... du förstår min poäng, kanske passar bamse dig? Du kan även prova att börja meditera, det kräver en illvilja och disciplin någonting du ser ut att sakna i din tillvaro så detta kan vara ett bra sätt att börja bygga upp det inför resten av livet, internet står till ditt förfogande om du vill lära dig meditera. Det kommer att ha tillföra en del positiva effekter till din vardag. Jag tillfogar en hemsida där det nämns lite vad du kan tillföra för positiviteter till ditt liv här. Utöver detta är det mycket bra för kroppen och hjärnan att träna så jag rekommenderar dig att börja konditions och styrketräna måttligt, detta är även ett bra sätt att tillföra disciplin till din karaktär, det är viktigt. Lycka till.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in