2015-01-16, 10:59
Medlem
danne9king9s avatar
Funderar på att göra en affär med en person jag inte känner överhuvud taget, enbart genom det jag läst på hennes annons, sett på Facebook, hemsida osv. Vissa saker verkar lite skumma och nu skulle ja vilka kolla upp personen innan, men utan att hon märker det så klart.
Skulle vilja veta om hon har företag/näringsverksamhet osv och hur hennes ekonomi ser ut då hon bör ha en hel del cash genom sina affärer men på alla bilder ser det ut som motsatsen.

Är det någon som vet hur jag enklast kan göra detta? Gärna direkt på nätet.
Är det typ Ratsit som gäller?
Kanske är det någon här som är villig att hjälpa mig via PM (vill inte hänga ut personen här efter som det inte går att radera inlägg).

Tack på förhand för hjälpen!
Citera
2015-01-16, 11:46
Medlem
Goldmanns avatar
Har du hört talas om Google?
Ratsit fungerar men det finns en massa olika register där man får reda på saker. Fö om det känns skumt är det oftast skumt.
Citera
2015-01-16, 12:49
Medlem
Aimberts avatar
Personens privata ekonomiska situation kan du få reda på genom att ringa skatteverket eller betala en liten slant på exempelvis Ratsit. På Ratsit skickas väl dock en omfrågandekopia till personen vilket det inte görs från skatteverket. Företaget kan du kolla på upp på allabolag.se
Citera
2015-01-16, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann

Fö om det känns skumt är det oftast skumt.
Kan inte göra något annat än +1
Den som har varit med vet.
Citera
2015-01-16, 13:37
Medlem
danne9king9s avatar
Ringde och hade ett längre samtal med personen och då det känns ännu mera spök så blir det ingen affär med personen. Vissa saker lät lite för bra samtidigt som andra grejer var väldigt röriga.
Låter nåt för bra är det oftast inte så bra
Samtalet gjorde att ja inte behöver kolla upp personen utan kan utesluta henne direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in