2015-01-17, 20:38
Medlem
Det handlar om truppförflyttning. Jag skrev det i tråden om händelserna i Belgien. Antiterrorenheten där sa det rätt ut att IS verkar ha ändrat fokus. De hade uppgifter om att folk får order att härja på hemmaplan. Dessutom finns det några som försöker ta sig in som flyktingar redan. De ser bara till att ta bort skägget

Och jag tror inte att det är så säkert för Sverige egentligen. Precis som någon skrev ovan fanns det redan han som sprängde sig. Sedan fanns det redan några som skrev på Twitter nyligen att det också borde ske attacker här. Eller när Säpo förhindrade två terrordåd mer nyligen. Det stod i någon tidning att de samarbetade med Belgiens säkerhetstjänst som varnade att islamister var på väg till Sverige.
Citera
2015-01-17, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Analyzatorn
Många som är oroliga nu med tanke på att vi har Muslimer överallt, Jag tror att blir det ett attentat i Sverige så kommer dom sista tvivlarna att vakna så smått.

Varför tror du det? Det där är ett så ologiskt sätt att se på det. USA har haft väldigt stora problem med muslimsk terrorism med både lyckade och misslyckade attentat och inte fan har de "sista tvivlarna vaknat". Det politiska klimatet i USA må vara öppnare än vad det är här i Sverige men även där borta finns väldigt, väldigt många som resonerar som PK-svennebanan gör när det gäller Islam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in