2015-01-15, 02:46
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Tjo,

Har missbrukat amfetamin ett tag och fick för nån vecka sen syn på att rent racematiskt metamfetamin fanns inrikes och beställde en gubbe direkt, två gubbar efter de och nyss en gubbe till.

Har "övergått" lite från tjack till meta de senaste då kicken slår sjukt mycket hårdare och krävs mindre dos, ruset blir ju också lite "skevare" än på vanligt tjack plus att de ger en mildare AT.

Men efter varje panna (ca 0.2g) så får jag såna sjuka hostattacker, skelar med synen ett par sekunder och andas fort och tungt... men på ett skönt sätt alltså för då vet man ju att man tagit en stadig panna

Nån som får dessa hostattacker också eller vet vad de beror på? Absolut inte nojig eller orolig över de eftersom de är förjävla skönt som sagt... utan de va bara nåt jag funderat på
Citera
2015-01-29, 12:34
Medlem
Zicks avatar
Har inte svar på din fråga men mildare AT? På riktigt?

Jag provade meta en gång och efter en natt så hade jag en AT-resa på 5-6 dagar med halvpsykotiska inslag... Menmen...
Citera
2015-01-29, 13:47
Medlem
Blir också nyfiken... mildare? Meta har en högre neurotoxicitet än amfetamin, vad jag vet.
Har ingen forskning uppe för tillfället om det, men det är väl så när som en vedertagen sanning.

Jag är nyfiken, jag har alltid haft hjärtklappning i en dag extra på meta och undviker det i högsta möjliga mån. Har också sett att det ploppat upp kristallmeta här och var, och börjar bli rejält nyfiken.
Jag minns metas påslag som en jävla hästspark i pannan (nasalt) efter 1 minut.

Hur upplever du bieffekterna av meta kontra amf?
Citera
2015-01-29, 14:05
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechnoVen
Blir också nyfiken... mildare? Meta har en högre neurotoxicitet än amfetamin, vad jag vet.
Har ingen forskning uppe för tillfället om det, men det är väl så när som en vedertagen sanning.

Jag är nyfiken, jag har alltid haft hjärtklappning i en dag extra på meta och undviker det i högsta möjliga mån. Har också sett att det ploppat upp kristallmeta här och var, och börjar bli rejält nyfiken.

För egen del skulle jag nog vilja påstå att svenskt gatutjack medför fler bieffekter än rent dl-metamfetamin (racemat); d-metamfetamin ('crystal meth') är dock att föredra med hänsyn till att l-metamfetamin tenderar att uteslutande ha en fysikalisk påverkan. Rent amfetamin sliter dock mindre på både kropp och knopp, men med tanke på att svenskt gatutjack har ovanligt låg renhetsgrad så ökar de fysikaliska bieffekterna pga. orenheter i kombination med koffein, koffazon eller vad man nu blandar ute skiten med.

Och ja, metamfetamin tenderar att ha en mer kokain-liknande effekt när det gäller påslaget till skillnad från amfetaminets mer uppbyggande effekt. Jag väljer meta framför vanligt amfetamin alla dagar i veckan Svenskt gatutjack skulle jag inte ens ta om jag så fick betalt.
Citera
2015-01-29, 14:20
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Har inte svar på din fråga men mildare AT? På riktigt?

Jag provade meta en gång och efter en natt så hade jag en AT-resa på 5-6 dagar med halvpsykotiska inslag... Menmen...
Citat:
Ursprungligen postat av TechnoVen

Kanske inte alla som får mildare at/bieffekter av meta jämfört med tjack, men jag får de iaf

ATn känns "smutsigare" på tjack tycker jag, typ att meta ger en "renare" AT om man nu kan säga så haha men jag tror ni förstår vad jag menar. Ångesten blir heller inte lika jobbig som den kan bli efter tjack.

Fast de kanske inte är så konstigt att tjack kan ge värre AT med tanke på att rent metamfetamin är ju bra mycket renare än 90% av tjacket som finns
Citera
2015-02-04, 21:40
Medlem
LucNNs avatar
Beror nog på hur blodkärlen reagerar tror jag. Evt. någon reaktion i bronchiolerna?
Citera
2015-02-04, 21:51
Medlem
gör om gör rätt och rök meth istället som en riktig jänkare, bygg en sån glödlampsvape
Citera
2015-02-05, 02:18
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Beror nog på hur blodkärlen reagerar tror jag. Evt. någon reaktion i bronchiolerna?
Kollade upp de där och de låter faktiskt som de kan vara en rimlig orsak

Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
gör om gör rätt och rök meth istället som en riktig jänkare, bygg en sån glödlampsvape
Går de att skjuta så skjuter man och absolut inga fel på de... hårdare kick än rökning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in