2015-01-24, 10:03
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h0rig
Har läst igenom tråden men hittar inget om vilka doser du har legat på? Är lite dimmig i skallen så kan ha missat det.

Ska tända av på subutex nästa vecka, dock på väldigt låga doser så vet inte om det går att jämföra.

mvh

Har också varit en s.k lågdosare, så vi kanske slipper den värsta värken. Men bara för det är en AT på sub inte en bagatell. Tar man det varje dag hinner det ändå byggas upp i systemet p.g.a den långa halveringstiden. Denna gång har jag kört 3-4 månader, inte exakt dagligen eftersom jag inte haft det på recept. Men kranen har varit stadig så det har varit få torra perioder (max 3 dagar), och jag har tagit i snitt 2mg/dag.

Passar på att uppdatera läget för egen del :

Dag 2

Vaknade för en timme sen. Jag frös: visste inte om det berodde på "vanlig" morgonfrossa eller AT. Nä, det var nog AT-symptom, för jag börjar känna en lättnad, både i aptit och frossor nu. Inte lika mycket ångest heller, men det beror säkert på lättnaden samt iktorivilen jag åt igår. Rökte en del hasch (1 gram) igår så det gör mig lite seg också, ligger fortfarande kvar i sängen. Men det är ju lördag. Ingen alkohol igår dock. Har en bok jag ska läsa igenom så på det sättet kan jag vara "passivt aktiv". Om orken finns kanske jag t.o.m går och tränar lätt, eller kör en joggingrunda (inte lika lätt att skada sig då Catapresan gör mig lite groggy.).
Senast redigerad av Tropex 2015-01-24 kl. 10:18.
Citera
2015-01-27, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Uppdatering:

Nu känns både jag och hjälpmedelsarsenalen bra. Fick tag i 5 iktorivil, åt 2 direkt (är inte särskilt mottaglig för just ikto). Frossan kvarstod men den gör inte längre lika "ont", är inte lika besvärlig. Hämtade även ut catapresan på TNE här, och dom erbjöd Inderal också, trots att det inte stod i journalen eller att jag frågade sa till dom att jag ätit 1 ikto idag, och att jag inte skulle ta nån catapresan idag. Tog dock en ändå ca 16.00(behöver annars två), tre timmar efter ikton. Det var okej, jag överlevde. Tog nu 19.00 en till då jag känner att den första börjar släppa. Tänkte ta en till kvällen, men iom att jag ska ta Mirtazepin 30 mg, och 2-3 starköl innan så behövs nog inte catapresan - kan bli farligt t.o.m.

Hade tänkt att ge bort mitt lager till en jag kan lita på. Ska be denne gömma ikton och skriva och komma överrens om ett schema då jag får hämta medicinen. Tänkte

Lördag: 1 ikto, 3 catapresan/1 per gång.
Söndag: Samma
Måndag: 3 ikto (behöver stark ångestdämpning då, då jag behöver ringa jobbiga samtal samt att jag kommer vara som sjukast ungefär då.

Sen kör jag på catapresan och inderal, dimor vid behov men inte mer än 8st (16 mg) per dag.

Edit: Även lite röka för ikväll

Edit2: Har även haft sub framför mig obevakat idag samt träffat kranen. Kändes tufft, men helt klart hanterbart. Det är bara vänja sig så länge jag är kvar i stan. Känns bra den här gången

Vad är TNB? hur fixade du catapresanet?
behöver också catapresan nu
Citera
2015-01-27, 12:37
Medlem
Spliffmeisters avatar
Låter som det går framåt och du har motivationen kvar men du borde rensa ut lägenhet på sub.. om du tog 0,5 mg i förrgår borde du kunna hoppa av tåget nu. Jag hoppade av på 0.5 nämligen. Visst du kommer att kaskadspy om 2-3 dagar och må skit i följande 10 dagar men sen bli det FORT bättre.

Bra upplägg med Ikton och Catapresanen förövrigt

Hur ser din kost ut? Du behöver mycket kalorier och varm mat kan jag tillägga..
Citera
2015-01-27, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Har också varit en s.k lågdosare, så vi kanske slipper den värsta värken. Men bara för det är en AT på sub inte en bagatell. Tar man det varje dag hinner det ändå byggas upp i systemet p.g.a den långa halveringstiden. Denna gång har jag kört 3-4 månader, inte exakt dagligen eftersom jag inte haft det på recept. Men kranen har varit stadig så det har varit få torra perioder (max 3 dagar), och jag har tagit i snitt 2mg/dag.

Jag kan intyga och det är även avgiftningspersonalens uppfattning: tar man dagligen under längre tid så spelar inte dosen någon roll, sen när du ska gå av. Det är i princip lika jävligt att gå av från 0.5 som 1,2 och 4mg. Varför det är så här vet jag inte. Men det kan tas som en varning för många kanske...???

Sub är en lömsk drog. Ingen annan drog jag vet kopplar ett sån fruktansvärt stark grepp om än som den, utan att man fattar det förrän man försöker bli fri. Lömskare än de andra, morfin, oxy och heroin. Dödligare också faktiskt i Sverige, då mer som dör har den i systemet (bl a andra) än någon annan drog.
Detta är inte riktigt känt ute i ledena. Samtidigt så är det en av de billigast och lätttillgängligaste drogerna. Det är en perfect storm för den stackars ensamma missbrukaren som blir hooked på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in