Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Farsan har nyss börjat sälja "hem-drogtester" på sitt apotek, till oroliga föräldrar, o ungdomar som vill kolla sig innan det är dags att pissa m.m. Läste på om produkten. Drogtestet är som ett vanligt urinprov som man doppar ner en eller flera stickor i för att se om de ger utslag. De ger utslag på:
- Opiater
- Amfetamin
- Metamfetamin
- Kokain
- THC (Cannabis)
- Metadon
- Barbiturater
- Bensodiazepiner
- GHB
och...
- TCA, (TriCyclicAntidepressant), Som Anafranil (klomipramin), Surmontil (trimipramin), Tofranil (imipramin), Sensaval (nortriptylin), Tryptizol (amitryptilin) & Ludiomil (maprotilin).
TCA är alltså "gamla" typen av antidepressiva läkemedel.
Varför är detta så intressant att veta när det gäller drogtest? Går de att missbruka eller? Varför kollar man det? Har sett att de förekommer i flera olika drogtest.
Ska snart få ny läkare och jag har sedan länge velat ha nortriptylin, o jag brukar kunna övertala läkarna, men jag vill inte bli beroende av nått som klassas som knark. Fast jag vet att TCA inte alls är klassade på någon som helst "knark-lista"
Bara undrar varför det är med i drogtesten?
har aldrig nånsin sett på nån sticka att dom kollar för dom ämnena(tca) o aldrig har ja nånsin hört talas om d=S o jag va ändå rätt bra polare me hon som gjorde mina drog test för 5år sen så man tycker ju att man borde ha hört talas om tca
, men kanske e d så att d e nått subtitut (heter d subtitut?) för benzo som fungerar på samma sät