2015-01-14, 23:19
Medlem
Kör rakapparaten, finns dock risk för många småsår om man är oförsiktigt men de läker snabbt.

Annars funkar hyveln bra om du inte ska skövla amazonas regnskog.
Citera
2015-01-15, 01:17
Medlem
Ibra-Supremacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnsex
klipp med en sax om du vet va som är bra för dej det är enklast och blir snyggt om du klipper kort bara dra stråna rakt ut och klipp det är inte som att klippa huvet utan blir snyggt och jämt snabbt håll inte på med rakblad

Skojar du eller? Att använda sax är ett jävla meck. Det tar lång och man måste vara otroligt försiktigt, framför allt när man ska ta sig ann pungen.

Satsa på en body groomer. Väldigt värt. Tro mig.
Citera
2015-01-15, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Engångshyvel och rikligt med after shave rekommenderas!
Ska man använda någon speciellt märke på rakhyvel och after shave?
Citera
2015-01-15, 14:01
Medlem
Pusts avatar
För mig går det inte att ta bort håret utan att huden blir irriterad. Jag har provat med alla möjliga sorters rakhyvlar och att fukta med ljummet och varmt vatten före och efter. Samma resultat. Jag blir mer och mer övertygad om att man måste vaxa eller epilera för att få ett bra resultat. Alltså blir slutsatsen att helrakade kön är till för kvinnor. Som någon skrev så är busken för mig en del av manligheten.
Citera
2015-01-15, 15:14
Medlem
DrStrange82s avatar
Personligen får jag börja med sax, om jag inte rakat mig på ett tag, för mitt könshår växer hemskt fort. Så först får jag klippa lite ( försiktigt såklart) sen kan man använda engångsrakhyvel eller trimmer. Personligen kör jag oftast med rakhyveln, då jag brukar raka där nere när jag står i duschen. Finns väl en massa gel och skit man kan använda också, t.ex. har väl RFSU (?) en produkt som funkar bra.
Citera
2015-01-15, 15:20
Bannlyst
Trimma istället det kommer att klia om du rakar dig då frågar du dig varför du rakade dig!
Men akta när du trimmar om du inte har något skydd på trimmern
Citera
2015-01-15, 16:00
Medlem
Filthatts avatar
Jag har aldrig rakat penis.
Citera
2015-01-16, 00:29
Medlem
lakritcs avatar
Finns ju även könshårsfrisörer. Antagligen inte i Sverige dock.
Citera
2015-01-16, 10:20
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldebrink2
Ska man använda någon speciellt märke på rakhyvel och after shave?

Spelar ingen roll.
Citera
2015-01-16, 10:45
Medlem
ducells avatar
nu är ju jag en tjej som svarar.. men mitt ex rakade sig alltid..nice...han hade hyvel mycket tvål.. och barnolja efter.. precis som jag.. det kliar mest första gången ,se till att raka var 3dje dag så slutar det att klia efter några gånger...men barnoljan efter rakning,och alltid ny rakhyvel varje gång är viktigt för att slippa röda utslag.. lycka till o go for it.. mycket trevligare utan hår i munnen
Citera
2015-01-16, 11:21
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
nu är ju jag en tjej som svarar.. men mitt ex rakade sig alltid..nice...han hade hyvel mycket tvål.. och barnolja efter.. precis som jag.. det kliar mest första gången ,se till att raka var 3dje dag så slutar det att klia efter några gånger...men barnoljan efter rakning,och alltid ny rakhyvel varje gång är viktigt för att slippa röda utslag.. lycka till o go for it.. mycket trevligare utan hår i munnen

Hur exakt får man hår i munnen av strån som sitter på ovansidan (bäckenbenet) eller "landing strip" som det heter på kvinnor? Suger/slickar man där?
Citera
2015-01-16, 18:46
Medlem
Jag använder trimmer, blir bra resultat och slipper plåstra in den efteråt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här