Citat:
Ursprungligen postat av
SexSexSex
Absolut jag håller helt med
det är en oändlig skandal att man talar om rättsystemet som rättsäkert överhuvudtaget
Jag har en släking t ex som blev misshandlad nästan till döds... en benbit i skallen var en millimeter från att tränga in ihjärnan när dom hoppade på hans huvud...
varför...för att dom inte tyckte om hans jacka,,,han är över trettio och har aldrig varit inblandad i ett bråk i sitt liv han stod och väntade på en bbusstation och dom kom fram och attackerade honom
de hade alla minst fem likartade misshandlar i registret sedan tidigare
de var mellan 18 och 27 år och fem stycken
alla utom en blev gripna och dömda
...till mellan 40 och 160 timmars samhällstjänst och mellan sex och nio månaders villkorligt
samt...totalt för alla fem 17000 i skadestånd
en av dem har åkt fast för att ha innehavt kokain
det fanns två andra vittnen - skötsamma samhällsmedborgare - som såg allt vad som hände...
min släkting förlorade halva hörseln på ena örat,,,det rann celebralvätska ut genom det örat i tre månader efter misshandeln,,,han var medvetslös i två dygn och minns inget från händelsen
tre och ett halvt år efteråt mår han forrtfarande så psykiskt dåligt att han inte kan jobba inte klarar att gå ut tre dagar av fyra inte orkar vara med vänneer etc...
har dessutom fruktansvärda huvudvärksatacker och ständig snurrigghet
hjärnan är fortfarande svullen,,,,den kan vara det mellan två och fem år efter ett sådant trauma
TIllägg: såg att resningarna Behandlar ekobrottslingar....AAAAAH then it makes sense that they do this
Sjukt.
straffet för kokain innehav ger säkert högre straff än misshandel, jävla pisssamhälle. Dessa svin borde sitta ett kännbart straff. 5+ år kanske vore passande.