2015-01-14, 20:31
Bannlyst
Yep...hur mycket kommer Staten att betala ut i skadestand?

Rattsovergrepp...pratar man tyst om..

http://www.realtid.se/ArticlePages/201501/14/20150114113143_Realtid582/20150114113143_Realtid582.dbp.asp
Citera
2015-01-14, 20:41
Medlem
SexSexSexs avatar
Absolut jag håller helt med

det är en oändlig skandal att man talar om rättsystemet som rättsäkert överhuvudtaget

Jag har en släking t ex som blev misshandlad nästan till döds... en benbit i skallen var en millimeter från att tränga in ihjärnan när dom hoppade på hans huvud...

varför...för att dom inte tyckte om hans jacka,,,han är över trettio och har aldrig varit inblandad i ett bråk i sitt liv han stod och väntade på en bbusstation och dom kom fram och attackerade honom

de hade alla minst fem likartade misshandlar i registret sedan tidigare

de var mellan 18 och 27 år och fem stycken

alla utom en blev gripna och dömda

...till mellan 40 och 160 timmars samhällstjänst och mellan sex och nio månaders villkorligt

samt...totalt för alla fem 17000 i skadestånd

en av dem har åkt fast för att ha innehavt kokain

det fanns två andra vittnen - skötsamma samhällsmedborgare - som såg allt vad som hände...

min släkting förlorade halva hörseln på ena örat,,,det rann celebralvätska ut genom det örat i tre månader efter misshandeln,,,han var medvetslös i två dygn och minns inget från händelsen

tre och ett halvt år efteråt mår han forrtfarande så psykiskt dåligt att han inte kan jobba inte klarar att gå ut tre dagar av fyra inte orkar vara med vänneer etc...

har dessutom fruktansvärda huvudvärksatacker och ständig snurrigghet

hjärnan är fortfarande svullen,,,,den kan vara det mellan två och fem år efter ett sådant trauma

TIllägg: såg att resningarna Behandlar ekobrottslingar....AAAAAH then it makes sense that they do this
Senast redigerad av SexSexSex 2015-01-14 kl. 20:47.
Citera
2015-01-14, 20:42
Medlem
KiaWs avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-01-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Absolut jag håller helt med

det är en oändlig skandal att man talar om rättsystemet som rättsäkert överhuvudtaget

Jag har en släking t ex som blev misshandlad nästan till döds... en benbit i skallen var en millimeter från att tränga in ihjärnan när dom hoppade på hans huvud...

varför...för att dom inte tyckte om hans jacka,,,han är över trettio och har aldrig varit inblandad i ett bråk i sitt liv han stod och väntade på en bbusstation och dom kom fram och attackerade honom

de hade alla minst fem likartade misshandlar i registret sedan tidigare

de var mellan 18 och 27 år och fem stycken

alla utom en blev gripna och dömda

...till mellan 40 och 160 timmars samhällstjänst och mellan sex och nio månaders villkorligt

samt...totalt för alla fem 17000 i skadestånd

en av dem har åkt fast för att ha innehavt kokain

det fanns två andra vittnen - skötsamma samhällsmedborgare - som såg allt vad som hände...

min släkting förlorade halva hörseln på ena örat,,,det rann celebralvätska ut genom det örat i tre månader efter misshandeln,,,han var medvetslös i två dygn och minns inget från händelsen

tre och ett halvt år efteråt mår han forrtfarande så psykiskt dåligt att han inte kan jobba inte klarar att gå ut tre dagar av fyra inte orkar vara med vänneer etc...

har dessutom fruktansvärda huvudvärksatacker och ständig snurrigghet

hjärnan är fortfarande svullen,,,,den kan vara det mellan två och fem år efter ett sådant trauma

TIllägg: såg att resningarna Behandlar ekobrottslingar....AAAAAH then it makes sense that they do this

Sjukt.
straffet för kokain innehav ger säkert högre straff än misshandel, jävla pisssamhälle. Dessa svin borde sitta ett kännbart straff. 5+ år kanske vore passande.
Citera
2015-01-14, 21:05
Bannlyst
Nja..misshandel, narkotikabrott om sa grova struntar Staten i.

Lura Staten pa pengar...da ar det kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in