2015-01-14, 19:09
Medlem
Kära Flashbackare!

Jag lider av det vidriga, men tyvärr vanliga, beroendet av att bita sönder och samman mina naglar. De är korta, de gör ont och är fruktansvärt fula. Vad jag eftersöker är inte tips på sätt att sluta, då jag försökt det mesta. Vad jag behöver är dock tips på ställen att fixa naglarna, alltså manikyr, för killar med nedbitna naglar. Är ej intresserad av superlånga och fina tjejnaglar, utan förlängda låtsasnaglar som ser okay ut och hindrar mig från att bita sönder de riktiga naglarna.

Bor i Stockholmsområdet och vill helt enkelt ha hjälp i frågan.
Om någon f.ö genomgått hypnos i frågan och det med gott resultat är pm mycket välkomna!

Tack!
Citera
2015-01-14, 19:56
Medlem
15minFames avatar
Lösnaglar fungerar inte. Du kommer att bita sönder dem och fortsätta på dina egna naglar.
Jag finner att ojämna naglar vill jag bita på, så jag har alltid en nagelfil så om får jag ett hack i nageln så filar jag direkt.
Om du provat allt så är det nog bara att du måste bestämma dig. Kanske hypnosen kan förstärka det valet.
Citera
2015-01-16, 15:38
Medlem
ollapadubaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Om du provat allt så är det nog bara att du måste bestämma dig. Kanske hypnosen kan förstärka det valet.

Helt klart det bästa sättet. Om du verkligen vill sluta, bestäm dig då för det och *sluta*. Cold turkey, så att säga. Om du kommer på dig själv att bita på naglarna framför TV:n eller nåt, slit bort handen och lägg av direkt bara.

Försök även komma på varför du biter på naglarna. Jag har väldigt rastlösa händer och bet alltid när jag inte hade något annat att göra med dem, t.ex framför TV:n, på tunnelbanan, på möte. Jag skaffade då en kramboll typ att leka med istället. Funkade toppen
Citera
2015-01-17, 21:55
Medlem
Jag bet på naglarna tills jag var 15 år. Det som fick mig att sluta var för att jag personligen tyckte de var fula och skämdes över dem. Jag använde åkeri "Stopp och väx" eller liknande, utan slutade bara tvärt. Redan efter ett par dagar ser man resultat och blir ännu mer peppad på att inte bita!
Citera
2015-01-18, 12:36
Medlem
Läs denna tråden. (FB) Ska vi sluta bita på naglarna tillsammans?
Jag lyckades. Bitit i 20 år och riktigt mycket och långt ner dessutom...
Jag hade förberett mig på att bygga naglar, då jag misstänkte att det skulle hindra mig från att bita på naglarna. Men jag ville ge mig själv en chans till att lyckas.

Tro mig. Jag var ett omöjligt fall. Jag trodde ALDRIG att jag skulle kunna sluta bita, men det gick. Och så här ett par månader senare så kan jag fortfarande inte fatta att jag inte biter längre. Jag känner ganska ofta på dem, speciellt när de är långa, men jag ägnar dem mindre och mindre uppmärksamhet... Jag känner mig normal och slipper gömma dem pga skammen.
Här kommer en bild från idag (ska klippa dem strax...):

http://i.imgur.com/NFNd4Th.jpg

Posta en bild på skiten idag och ännu en om en vecka, så får vi se hur det gått!
Citera
2015-01-26, 20:16
Medlem
Stopp-o-väx funkade för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här