2015-01-14, 03:02
Bannlyst
Provat lite att köra på lite skitsidor där folk är väldigt mycket fiskar. Har kört på pokerstars bara innan, och där är tillochmed på mikronivåerna preflop-game och fold equity en avgörande del, men när typ 90% av alla händer går till river, blir det ju den som har bäst hand som vinner varje gång, vilket gör att folk fiskar stegar och färg hela tiden, offrar sin stack, för att fylla på igen osv. så kommer nya som gör likadant. Och synar hur mycket man än raisar för att dom har lägsta par. Hur ska man spela för att få pengar från dessa utan att själv förlora för att dom synar allting?
Citera
2015-01-14, 03:30
Medlem
Det är extremt enkelt. Spela färre händer, bluffa mindre och värdebetta mer.
Citera
2015-01-14, 03:37
Medlem
Det kan vara ett helvete att spela mot extrema fiskar om man är kortkall.

Men det absolut viktigaste skulle jag säga är att ha tålamod. Det är lätt hänt att man stressas över att fisken snart kommer sticka, eller ge bort sin stack till något annan. I synnerhet när man har en mindre bra session.

En superfisk tolkar jag annars som en riktig maniac, och mot sådana är det bara att tighta till sitt spel och värdebetta när man väl har något. Viktigt med position också.
Citera
2015-01-14, 03:41
Bannlyst
Vilken nivå spelar du på? E inköpet lägre än 80$ så ere bara overbetshippa när du träffar 2 par på flop.
Citera
2015-01-14, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrick1988
Vilken nivå spelar du på? E inköpet lägre än 80$ så ere bara overbetshippa när du träffar 2 par på flop.
Pratar du online? Jag spelar NL50 på Pokerstars och jag kan meddela att det du skriver inte kan bli mer inkorrekt. Folk är generellt bra spelare och fiskarna blir färre och färre. Du skriver som att alla på den nivån inte har en aning om vad dem gör.
Citera
2015-01-14, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
Pratar du online? Jag spelar NL50 på Pokerstars och jag kan meddela att det du skriver inte kan bli mer inkorrekt. Folk är generellt bra spelare och fiskarna blir färre och färre. Du skriver som att alla på den nivån inte har en aning om vad dem gör.
Läste du vad TS skrev? Räcker med en 3 eller 4bettad pot om ett färgdrag träffar för att få en superfisk att syna en overbetshove.
Citera
2015-01-14, 11:33
Medlem
AA-suiteds avatar
När du identifierat fisken vid bordet är det bra att spela motsatsen till hur han spelar. Spelar han väldigt tight spelar du löst och spelar han löst (som fiskar oftast gör) spelar du tight.
Citera
2015-01-14, 17:02
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Provat lite att köra på lite skitsidor där folk är väldigt mycket fiskar. Har kört på pokerstars bara innan, och där är tillochmed på mikronivåerna preflop-game och fold equity en avgörande del, men när typ 90% av alla händer går till river, blir det ju den som har bäst hand som vinner varje gång, vilket gör att folk fiskar stegar och färg hela tiden, offrar sin stack, för att fylla på igen osv. så kommer nya som gör likadant. Och synar hur mycket man än raisar för att dom har lägsta par. Hur ska man spela för att få pengar från dessa utan att själv förlora för att dom synar allting?

Du ser till att fisken inte får odds för sina drag och betalar inte av när dragen träffar, ganska simpelt egentligen.
Citera
2015-01-14, 18:35
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Det kan vara ett helvete att spela mot extrema fiskar om man är kortkall.

Men det absolut viktigaste skulle jag säga är att ha tålamod. Det är lätt hänt att man stressas över att fisken snart kommer sticka, eller ge bort sin stack till något annan. I synnerhet när man har en mindre bra session.

En superfisk tolkar jag annars som en riktig maniac, och mot sådana är det bara att tighta till sitt spel och värdebetta när man väl har något. Viktigt med position också.

Typ ryssar och ukrainare
Citera
2015-01-15, 09:04
Bannlyst
Börjar få grepp om det och förstå hur man får mycket pengar från dom. Men när jag förlorar förlorar jag ofta mycket, för förväntar mig inte att folk ska vänta in en straight på rivern med riktigt låga kort.
Citera
2015-01-15, 10:28
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Börjar få grepp om det och förstå hur man får mycket pengar från dom. Men när jag förlorar förlorar jag ofta mycket, för förväntar mig inte att folk ska vänta in en straight på rivern med riktigt låga kort.
Du kanske bettar för smått? Ge motståndaren dåliga odds att fortsätta med sin straightdraw eller flushdraw. Är det en fisk kanske han synar ändå men det är väl helt ok eftersom du gör det hypotetiskt rätta även om du inte vinner potten vilket är det enda som spelar någon roll.
Citera
2015-03-17, 05:46
Medlem
Obv trådskaparen som är fisk om han inte förstår hur han ska stjäla pengar utav "superfiskar"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in